Dlaczego w ibisie mieszka muzyka?

Autor tekstu: , Data publikacji:

- Dzięki kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” dotarliśmy do oryginalnych, ale mało znanych twórców, dając im szanse na rozwój kariery muzycznej - mówi w rozmowie z Business Travellerem Hanna Bernakiewicz, menedżerka segmentu ekonomicznego dla Europy Wschodniej Grupy Hotelowej Orbis.

Business Traveller: Rodzina hoteli ibis rozpoczęła we wrześniu kampanię „ibis. tu mieszka muzyka”. Skąd pomysł, by marka komunikowała się poprzez muzykę?

Hanna Bernakiewicz: Wśród naszych gości znajdują się zarówno klienci biznesowi, jak i osoby podróżujące w celach turystycznych. Wychodzimy z założenia, że muzyka jest uniwersalną formą sztuki, która może trafiać do obu tych grup i wzbudzać pozytywne emocje niezależnie od tego, w jakim celu dana osoba odwiedza nasz hotel. Jest to wartość, na której zależy nam najbardziej – chcemy dostarczać oryginalnych doświadczeń wszystkim naszym gościom i budować pozytywny klimat w czasie ich pobytu w hotelu. Kampania związana z muzyką ma być więc uniwersalnym komunikatem, który przekaże te wartości szerokiemu gronu odbiorców.

Business Traveller: Na czym polega projekt „ibis. tu mieszka muzyka”?

Hanna Bernakiewicz: Dzięki kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” dotarliśmy do oryginalnych, ale mało znanych twórców, dając im szanse na rozwój kariery muzycznej. Główne elementy stanowią tutaj konkurs i platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka, na której początkujący artyści zamieścili covery lub własne utwory. Na te wykonania przez dwa tygodnie głosowali internauci. Spośród 30 nagrań, które zdobyły najwięcej głosów, ambasadorka kampanii – Sarsa wybrała 4 najlepsze. Wokalistka wyłoniła także jedną zwyciężczynię spoza finałowej 30 dzięki dzikiej karcie, którą dysponowała. Laureaci wzięli udział w sesjach nagraniowych w studiu stworzonym w hotelu oraz współpracowali tam z producentami Universal Music. Dodatkowo finaliści wystąpią razem z Sarsą podczas wyjątkowego finałowego koncertu.

Business Traveller: Dlaczego wybrali Państwo do współpracy akurat Sarsę?

Hanna Bernakiewicz: Poprzez muzykę chcemy dotrzeć z naszą ofertą do szerokiego grona odbiorców. Sarsa jest młodą, ale już bardzo rozpoznawalną artystką, dlatego świetnie reprezentuje naszą kampanię. Głównym atutem Sarsy jest to, że pomimo  popularności, jaką zyskała w ostatnich latach, konsekwentnie kształtuje swój własny, oryginalny styl. Jej nowoczesny wizerunek pasuje do aury naszych hoteli, ponieważ każdy z nich ma swój niepowtarzalny charakter. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Sarsie w jej rozwoju pomógł właśnie konkurs muzyczny. Dzięki temu idealnie rozumie ona potrzeby młodych artystów oraz wyzwania, jakie przed nimi stoją.

Business Traveller: Co wiemy o laureatach konkursu? Jak ocenia Pani ich szanse na profesjonalną karierę muzyczną?

Hanna Bernakiewicz: Wybór, którego dokonywała Sarsa, nie należał do najłatwiejszych. Do konkursu zgłoszono aż 267 utworów, uczestnicy pochodzili z różnych muzycznych światów – od popu po ciężkie gatunki rocka. Ostatecznie laureaci stworzyli bardzo ciekawą grupę. Zespół Birches gra muzykę z pogranicza funku, indie i rocka. Redford inspirują się brytyjską muzyką gitarową. Paweł Danielak przypomina wokalnie Iana Curtisa z Joy Division. Patrycja Roszczyk zaskoczyła wszystkich ciekawą interpretacją Shawna Mendesa. Marta Bedyńska natomiast przyciąga słuchaczy swoim lirycznym, melancholijnym głosem. Duża różnorodność jest siłą zwycięskiej piątki i mam nadzieję, że już niedługo ci muzycy zdobędą wierne grupy fanów. Nasza rola polega na pokazaniu ich talentu szerszej publiczności.

Business Traveller: Czym ten konkurs różni się od innych? Co rodzina hoteli ibis oferuje zwycięzcom?

Hanna Bernakiewicz: Zwycięzcy konkursu „ibis. tu mieszka muzyka” wygrali konsultacje i nagranie pod okiem profesjonalnych producentów muzycznych. Są to pierwsze single nagrane przez tych młodych twórców. Wystąpią oni również u boku Sarsy podczas specjalnego koncertu w jednym z hoteli z rodziny ibis. Dodatkowo zwycięskie utwory trafią na playlisty dostępnego w hotelach systemu Jukebox by Deezer – dla początkujących twórców jest to ogromna szansa na pokazanie się szerszej publiczności. Jako międzynarodowa sieć mamy też  możliwość promocji ich twórczości na skalę europejską oraz światową.

Business Traveller: Wspomniała Pani, że w ramach projektu powstało studio nagraniowe w hotelu. To nietypowy pomysł. W jaki sposób będzie funkcjonowało?

Hanna Bernakiewicz: Budowa studia nagraniowego w hotelu to realizacja hasła „ibis. tu mieszka muzyka”. Artyści w przeszłości pisali już swoje utwory w hotelach, a teraz mogli nagrywać w jednym z nich. Studio powstało w hotelu ibis Warszawa Ostrobramska. Specjalnie w tym celu połączono dwa pokoje. W jednym znajduje się reżyserka, w drugim kabina nagraniowa. Wyposażenie studia pozwoliło na w pełni profesjonalną realizację nagrań. Do tego obsługują je uznani polscy producenci. Już zauważyliśmy, że efekty są piorunujące. Wielu uczestników naszego konkursu nagrywa swoje utwory w domowych warunkach. Budując studio nagraniowe w pokojach hotelowych, chcieliśmy im przekazać – „u nas możecie poczuć się jak w domu”.