Dzisiaj LOT posiada w swojej flocie osiem szerokokadłubowych Boeingów Dreamliner w wersji 787-8, z których każdy ma na pokładzie po 252 fotele trzech klas: 18 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. Wiosną przyszłego roku zaczną się dostawy Dreamlinerów w większej wersji 787-9. Każdy z nich będzie w stanie zabrać na pokład 294 pasażerów (24 w biznesie, 21 w premium economy i 249 w klasie ekonomicznej). Polski przewoźnik zamówił w sumie cztery większe B787, z czego trzy zabiorą pasażerów w przyszłym roku, a czwarty w 2019 r.
W przyszłym roku w pierwszej kolejności trzy z czterech nowych samolotów pojawią się na wybranych połączeniach dalekodystansowych z Warszawy. Na siatkę połączeń LOT-u będą wchodziły według następującego harmonogramu:
> na trasach do Chicago zaczną operować na przełomie marca i kwietnia
> do Nowego Jorku (lotnisko JFK) – od początku maja
> do Toronto w Kanadzie – od początku lipca.
Dodatkowo samoloty tego typu mogą być wykorzystywane na wybranych rejsach do Seulu, stolicy Korei Południowej.
Dreamliner w wersji 787-9 ma ponad 62 metry długości, czyli jest o sześć metrów dłuższy od mniejszej wersji 787-8. Został wyposażony w silniki Rolls-Royce’a Trent TEN nowej generacji, które mogą być stosowane zamiennie także na posiadanej przez LOT mniejszej wersji Dreamlinera. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, o ok. 700 km więcej od 787-8. Większa o 42 liczba foteli na pokładzie oznacza niższy koszt transportu każdego pasażera. Jak wynika z danych Boeinga, większy 787-9 jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny od 787-8, ma niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera i większy zasięg.
W Boeingu 787-9 – podobnie jak w mniejszym modelu 787-8 – w klasie biznes fotele będą się rozkładały do pozycji płaskiego łóżka. Będą one ustawione w konfiguracji 2-2-2, co daje pasażerom dużo miejsca i pozwala im wygodnie się wyspać. Oprócz serwisu restauracyjnego w karcie menu znajdzie się duży wybór win, również z polskich winnic. Klasa premium economy to bardzo wygodne fotele w konfiguracji 2-3-2 z dużą ilością miejsca na nogi, bogate menu serwowane tradycyjnie na porcelanowej zastawie i szeroki wybór napojów. W klasie ekonomicznej fotele znajdą się w układzie 3-3-3; posiadają regulowane w sześciu płaszczyznach zagłówki i podnóżki. Każdy z foteli na pokładzie, niezależnie od klasy podróży, zostanie wyposażony w indywidulane ekrany systemu rozrywki IFE, gniazdo sieciowe i port USB.
Jakie zmiany w kabinie pasażerskiej zostaną wprowadzone w wersji 787-9? W klasie biznes w pierwszym rzędzie monitory rozrywki pokładowej będą znajdowały się na ścianie przed fotelem, zamiast w podłokietniku jak dotychczas. To pozwoli pasażerom korzystać z systemów IFE przez cały czas lotu.
W klasie premium economy LOT zaoferuje większy niż dotychczas odstęp między fotelami: 42 zamiast 38 cali. Umożliwi to znacznie bardziej wygodne przemieszczanie się po kabinie. W tej części samolotu znajdzie się również toaleta specjalnie dla pasażerów lecących w tej sekcji samolotu.
W klasie ekonomicznej LOT wybrał wygodniejsze fotele Zodiac Z300 wyposażone w większe ekrany rozrywki pokładowej o przekątnej 10,6 cala.