Według barometry Hotele.pl największy wzrost miał miejsce w przypadku najdroższych hoteli 5* – średnia cena „pokojonocy” wyniosła 385,02 zł, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym o ponad 28 procent. Z symbolicznym wzrostem mieliśmy do czynienia w obiektach 4* – zaledwie o 0,25%, do poziomu 239 zł. Wzrost średniej ceny „pokojonocy” odnotowano we wszystkich kategoriach obiektów.
W sierpniu 2016 klienci Hotele.pl najchętniej rezerwowali hotele 3*, których udział w rynku rezerwacji wyniósł w tym okresie 48,59%. Był on większy niż w analogicznym okresie w roku poprzednim o 0,87 p.p. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również obiekty 4*, których udział w rynku wyniósł 20,55%. W przypadku hoteli tej kategorii odnotowano jednak zmniejszenie udziału w ujęciu rok do roku – o 1,03 p.p. Był to największy spadek udziału w rynku pośród wszystkich kategorii obiektów.
W sierpniu, w porównaniu do roku poprzedniego, zaobserwowano znaczny wzrost zainteresowania pobytami w Gdańsku i w Poznaniu. W ujęciu rok do roku w miastach tych odnotowano wzrost liczby rezerwacji odpowiednio o 40,4% oraz 38,2%. Duże wzrosty odnotowano również w przypadku Krakowa (37,9%) oraz Wrocławia (33,4%). Spośród największych miast mniejszym zainteresowaniem użytkowników Hotele.pl cieszyły się Białystok (spadek liczby rezerwacji o 16,2%), Szczecin (spadek o 14,7%) oraz Bydgoszcz (spadek o 10,8%).
Najchętniej wybieranym celem podróży w sierpniu była Warszawa, której udział w rynku rezerwacji wyniósł w tym okresie 24,4%. Klienci Hotele.pl często podróżowali również do Wrocławia (udział na poziomie 8,2% wszystkich rezerwacji) oraz do Krakowa (udział na poziomie 6,8%).
W badanym okresie rezerwacje były dokonywane średnio na 9,4 dnia przed planowanym początkiem pobytu w hotelu, co oznacza wydłużenie tego czasu o niecałe 2 dni w stosunku do roku poprzedniego. Z największym wyprzedzeniem rezerwowano hotele 1* (22 dni wcześniej). Z najmniejszym wyprzedzeniem wybierano obiekty nieskategoryzowane (6 dni przed rozpoczęciem pobytu).
eTravel S.A. (www.etravel.pl) jest spółką dedykowaną w Grupie Netmedia do działania w segmencie turystycznym. Od początku 2012 r. tworzy Grupę eTravel, do której należą następujące spółki: Netmedia Bussines Travel (optymalizacja podróży służbowych), Marco Polo Travel (sprzedaż rejsów wycieczkowych) i StayPoland. Grupa Netmedia od 2006 roku notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.