Od tego tygodnia na lotnisku Chopina jest ponad 20 stanowisk dla pasażerów klasy ekonomicznej LOT, które pozwalają odprawić się bez kolejek. W strefie odpraw LOT Economy Class znajdują się także dedykowane stanowiska dla odprawiających się rodzin, strefa oczekiwania dla dzieci oraz stanowiska dla pasażerów starszych lub wymagających specjalnej opieki.
Dla pasażerów klasy LOT Business i Premium Economy Class przewoźnik otworzył specjalną, 150-metrową strefę z 10 stanowiskami odpraw oraz strefą relaksu. Pasażerowie ci mogą skorzystać też z odnowionego fast tracku. Tylko 76 metrów, czyli niecałe 100 kroków od kontroli bezpieczeństwa znajduje się LOT Business Lounge Polonez z zupełnie nowym standardem posiłków, dedykowanym kucharzem i na nowo zaaranżowanym wnętrzem. Na każdym z etapów przemieszczania się po lotnisku pasażerowie LOT-u są pod opieką profesjonalnego personelu, który jest do dyspozycji w każdej sprawie dotyczącej podróży.
Pasażerowie przesiadający się w Warszawie na inne rejsy LOT-u mają zagwarantowany minimalny czas przesiadki wynoszący zaledwie 30 minut.
– Wiele lotnisk i linii lotniczych obiecuje krótki minimalny czas przesiadki, ale niewiele z nich jest go w stanie zrealizować. My wywiązujemy się z umowy i oferujemy najkrótszy czas spędzony na lotnisku zarówno w podróży do Ameryki Północnej czy Azji, jak i pomiędzy miastami w Europie czy w rejsach krajowych po Polsce. Tylko LOT umożliwia podróż między Wrocławiem a Gdańskiem trwającą zaledwie 2h20min czy 2h40min podróży między Szczecinem a Krakowem – mówi Marcin Celejewski, p.o. Prezesa LOT-u.
Rozwój warszawskiego hubu jako efektywnego portu przesiadkowego to jeden z pięciu kluczowych elementów strategii rozwoju LOT-u na najbliższych 5 lat. Ruch przesiadkowy przez Warszawę LOT rozwijał jeszcze w czasie obowiązywania Planu Restrukturyzacji. Do sierpnia 2013 roku udział pasażerów tranzytowych LOT-u wynosił 38%, podczas gdy w tym samym okresie 2014 już 42% a w 2015 45%. Plan przewoźnika zakłada udział pasażerów przesiadających się w Warszawie w 2016 roku na poziomie 50%, a w 2020 roku 55%. LOT chce, aby Lotnisko Chopina szybko stało się wiodącym hubem w Nowej Europie.