Embraer 175 o numerze rejestracyjnym SP-LID wylądował na Lotnisku Chopina w poniedziałek przed południem.
Na trasie Warszawa-Norymberga polski przewoźnik będzie wykorzystywał – w zależności od zainteresowania połączeniem – samoloty Embraer 170 i 175, które mają na pokładzie odpowiednio: 70 i 82 fotele. Czas podróży to ok. 1 godz. 40 minut. Rejsy między stolicą Polski a Norymbergą LOT oferuje od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie. Samolot startuje z Warszawy o godz. 8:15 i 17:40, a z Norymbergi o 10:30 i 19:55. W weekendy, kiedy zapotrzebowanie na rejsy jest mniejsze, do dyspozycji pasażerów jest jeden rejs dziennie.
Oferta LOT-u skierowana jest zarówno do pasażerów biznesowych, dla których polski przewoźnik ma atrakcyjne taryfy w klasach biznes i premium, jak też podróżujących w celach turystycznych, którzy mają do dyspozycji fotele w klasie ekonomicznej. Norymberga to kolejny po Stuttgarcie, Göteborgu, Luksemburgu, Hanowerze i Billund ważny zachodnioeuropejski ośrodek biznesowy średniej wielkości, wśród których LOT upatruje możliwości rozwoju swojej siatki połączeń.
– Norymberga to istotne centrum targowo-kongresowe w Bawarii Północnej. To miasto jest też jednym z ważniejszych ośrodków biznesowych i naukowych w Niemczech. To tutaj swoje siedziby i oddziały mają wielkie koncerny jak Adidas, Siemens i Bosch. Mamy też zachętę dla melomanów: w zasięgu tego połączenia znajduje się Beyreuth, gdzie odbywa się znany Festiwal Wagnerowski” – mówi Adrian Kubicki, dyrektor biura komunikacji LOT. „Jesteśmy coraz mocniejsi na rynku niemieckim. Naszym największym atutem jest bogata i stale rosnącą siatka połączeń oraz największy port przesiadkowy w Europie Środkowo-Wschodniej – dodaje.
Zaproponowany przez LOT rozkład pozwala zaoferować pasażerom najatrakcyjniejsze połączenia między Norymbergą a miastami Europy Środkowo-Wschodniej (CEE), Azji Centralnej i Dalekiego Wschodu i Ameryki Północnej – np. z Wrocławiem, Krakowem, Kijowem, Charkowem, Wilnem, Sankt-Petersburgiem, Billund, Sztokholmem, Oslo, Astaną, Pekinem, Tokio, Seulem, Singapurem, Nowym Jorkiem, Toronto, Chicago i Los Angeles. Z drugiej strony, zapewnia pasażerom z regionu CEE i Azji podróż do Norymbergi z dogodną przesiadką w Warszawie (zwykle w czasie krótszym niż 2 godz.).
LOT konsekwentnie buduje swoją pozycję w Niemczech. Łącznie na trasach z i do Niemiec polski przewoźnik przewiózł w I kw. br. prawie 200 tys. pasażerów. Przyrost ruchu pasażerskiego LOT-u między Polską a Niemcami wyniósł w tym czasie w ponad 150 proc. Przez rok liczba kierunków, na które przewoźnik sprzedaje bilety, wzrosła z czterech do ośmiu.
Uruchomienie połączenia między Warszawą a Norymbergą to element strategii rentownego wzrostu na lata 2016-2020, którą konsekwentnie wdraża polski przewoźnik. Zgodnie z jej założeniami, LOT planuje stać się linią pierwszego wyboru nie tylko dla pasażerów podróżujących z Polski, ale również innych krajów w regionie.