Nowe połączenie to duże ułatwienie dla pasażerów podróżujących zarówno między Warszawą a Berlinem, jak też przez Warszawę do ponad 70 innych miast na świecie. Rejsowe samoloty LOT-u połączą lotniska Chopina w Warszawie i Tegel w Berlinie. Od poniedziałku do piątku LOT poleci do i z Berlina dwa razy dziennie (rano i po po południu), a w soboty i niedziele raz w ciągu dnia (w godzinach popołudniowo-wieczornych).
W poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki rejsy będą odbywały się według następującego rozkładu:
LO 387 WAW-TXL 08.20-09.50
LO 388 TXL-WAW 10.25-11.50
LO 389 WAW-TXL 17.20-18.50
LO 390 TXL-WAW 19.30-20.55
W soboty i niedziele pasażerowie będą mogli skorzystać z następujących połączeń:
LO 389 WAW-TXL 17.20-18.50
LO 390 TXL-WAW 19.30-20.55
Rejsy będą obsługiwane samolotami Bombardier Q400 i Embraer 170/175. Są to 70 do 82 miejsc dla pasażerów w klasie biznes, premium i ekonomicznej.
LOT planuje rozwój tego połączenia. Od sezonu letniego w przyszłym roku LOT planuje zwiększyć częstotliwość rejsów na trasie Warszawa-Berlin do trzech razy dziennie.W ten sposób LOT zaoferuje pasażerom podróżującym z Berlina wygodne połączenia przez Warszawę między innymi do wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej, np. Kaliningradu, Moskwy, Kijowa, Lwowa, Odessy, Charkowa, Mińska, Tallinna, Wilna, Rygi, Bukaresztu, Sofii i Budapesztu.
– Ponad trzymilionowy Berlin to cel licznych podróży z Warszawy, a także miejsce zamieszkania wielu osób z Europy Środkowo-Wschodniej. Dostaną oni możliwość wygodnego podróżowania do swoich rodzinnych krajów z Berlina przez lotnisko przesiadkowe w Warszawie. Np. do Bukaresztu i Sofii LOT oferuje możliwość podróży aż dwa razy dziennie – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT.
Rozkład został skonstruowany w ten sposób, że nowe połączenie Warszawa-Berlin umożliwia pasażerom przesiadki w Warszawie na rejsy dalekodystansowe samolotami Boeing B787 Dreamliner do Ameryki Północnej (do Nowego Jorku, Newark, Chicago, Los Angeles i Toronto) i na Daleki Wschód (do Pekinu, Tokio i Seulu). Z tras średniego zasięgu będą oni mieli do wyboru rejsy na pokładach B737-800 m.in. do Astany w Kazachstanie i Tel Awiwu w Izraelu.
Warszawa-Berlin to jedno z tradycyjnych połączeń polskiego przewoźnika. LOT obsługiwał trasę między Warszawą i Berlinem – początkowo do portu Schönefeld, a następnie Tegel – do 2013 r., kiedy połączenie zostało zawieszone.
Połączenie do Berlina będzie 41. uruchomionym przez LOT od początku 2016 r. Rozwój siatki połączeń jest jednym z elementów wdrażania strategii rentownego wzrostu, którą LOT zainicjował w 2016 r. Jej efektami są m.in. poprawa wyników finansowych, rozbudowa floty, rozwój siatki i rozszerzenie oferty. W ubiegłym roku polski przewoźnik uruchomił najwięcej nowych i wznowionych połączeń spośród wszystkich linii lotniczych w Europie.