LOT rozwija ofertę na południu Europy. Częstotliwość obu nowych bałkańskich połączeń będzie taka sama: sześć razy w tygodniu. Rejsy do Skopje w Macedonii mają odbywać się codziennie oprócz niedziel. Z kolei do Podgoricy w Czarnogórze będzie można wybrać się samolotem LOT-u każdego dnia w tygodniu oprócz środy.
W przypadku obu połączeń do dyspozycji pasażerów będą samoloty Embraer 170 i 175. To oznacza, że na pokładzie pasażerowie dostaną do dyspozycji od 70 do 82 foteli w trzech klasach: ekonomicznej, ekonomicznej premium i biznes.
– Skopje w Macedonii to zupełnie nowy kierunek w siatce LOT. Ten kraj z roku na rok zyskuje na popularności wśród turystów, urzekając m.in. regionalną kuchnią i różnorodnością kulturową. Stanowi też świetną bazę wypadową do sąsiednich krajów: Grecji, Bułgarii i Albanii – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u. – O licznych walorach Podgoricy w Czarnogórze nasi pasażerowie przekonali się już latem ubiegłego roku. W naszej ocenie ten kierunek ma taki potencjał, że zdecydowaliśmy się na powtórkę, ale z dużym wzrostem częstotliwości.
Rozkłady zostały zaplanowane w taki sposób, żeby umożliwić szybkie i wygodne przesadki do Skopje i Podgoricy pasażerom podróżującym przez Warszawę z Polski i licznych portów w regionie. Jednocześnie chodziło to, że zapewnić dostęp do szybkich, transferów na Lotnisku Chopina w drodze z Bałkanów m.in. do portów lotniczych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie Zachodniej, np. w Skandynawii.
W sumie LOT obsługuje już 12 kierunków na Bałkanach. Oprócz Skopje i Podgoricy w ofercie przewoźnika na sezon letni 2018 znajdują się też rejsy do: Dubrownika (nowe połączenie od maja – sześć rejsów tygodniowo), Zagrzebia (wzrost częstotliwości z 10 do 14 połączeń tygodniowo), Splitu (dwa rejsy tygodniowo), Puli (jeden rejs tygodniowo), Zadaru (dwa rejsy tygodniowo), Belgradu (wzrost częstotliwości z 9 do 11 połączeń tygodniowo), Ljubljany (wzrost częstotliwości z sześciu do siedmiu połączeń tygodniowo), Sofii (19 rejsów tygodniowo), Bukaresztu (trzy rejsy dziennie) i Kluż-Napoki (sześć rejsów tygodniowo).
Jednocześnie z ogłaszaniem nowych połączeń rozpoczął się drugi etap kampanii LOT-u pod hasłem „Bądź naszym Gościem”. Jej elementem są dwa nowe spoty prezentujące rozwój siatki połączeń oraz komfort i wygodę podróżowania nowoczesnymi samolotami LOT-u: B737 MAX 8 i B787 Dreamliner. Ideą kampanii jest zaprezentowanie gościnności, z której Polacy słyną na świecie. Pasażer to dla LOT-u Gość, który w czasie podróży powinien czuć się jak w domu. Spot w 15-sekundowej wersji emitowany jest w telewizji i Internecie, w tym w mediach społecznościowych.
ZOBACZ SPOT