Rodzina hoteli ibis pomogła spełnić muzyczne marzenia
Podczas kilkumiesięcznego projektu muzycznego rodziny hoteli ibis o nazwie „ibis. tu mieszka muzyka” poszukiwano początkujących i mało znanych artystówSpośród uczestników wyłoniono grupę muzykówktórzy dostali szansę na realizację swoich marzeń. Sarsa, ambasadorka kampanii wybrała dwa zespoły: Birches i Redford oraz troje wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Zwycięzców zaproszono do wyjątkowego studia nagrań stworzonego w hotelu, gdzie pod okiem producentów Universal Music Polska nagrali oni swoje single. Utwory zostały także wydane w formie specjalnej płyty oraz będą dostępne na terenie hoteli rodziny ibis w Europie Wschodniej w systemie Jukebox by Deezer. Ponadto, playlista ze zwycięskimi piosenkami jest także dostępna na portalu SoundCloud: https://soundcloud.com/ibis-tumieszkamuzyka
Podczas finałowego koncertu zwycięzcy konkursu zagrali i zaśpiewali na żywo przed zgromadzoną w hotelu ibis Warszawa Centrum publicznością swoje autorskie utwory. Młodzi twórcy udowodnili, że świetnie czują się na scenie. Udało im się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w niej wyjątkową atmosferę. Każdy ze zwycięzców reprezentuje inny styl muzyczny, dzięki czemu kolejne występy pozytywnie zaskakiwały publiczność. Na koniec wieczoru, na scenie pojawiła się Sarsa, która wykonała największe hity z ostatniej płyty „Pióropusze”.
Relację wideo z tego niesamowitego wydarzenia można obejrzeć tutaj:
Sukces kampanii – tysiące zaangażowanych internautów
Kampania rodziny hoteli ibis zakończyła się pełnym sukcesem. Nie rozgrywała się ona jednak wyłącznie w hotelach. Dużą popularność projektu osiągnięto przede wszystkim w Internecie oraz w mediach społecznościowych. Platforma internetowa ibis.com/tumieszkamuzyka stała się miejscem, gdzie swoją twórczość i chęć wzięcia udziału w kampanii zgłaszali początkujący muzycy. Do konkursu zgłoszono ponad 300 piosenek, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów.
W kanałach social media pojawiły się setki postów zachęcających do głosowania na ulubionych wykonawców biorących udział w konkursie, a także relacje z nagrań w studiu i z koncertu finałowego. Sama ambasadorka akcji – Sarsa bardzo zaangażowała się w muzyczne zmagania młodych artystów i aktywnie ich wspierała na swoim fanpage’u na Facebooku i Instagramie, jak również podczas spotkań organizowanych w hotelu ibis czy przed samym koncertem. Dzięki koordynacji działań w różnych kanałach komunikacji i aktywności internautów, kampania uzyskała łącznie zasięg prawie 11 milionów.
Rodzina hoteli ibis i muzyka – zapowiedzi dalszych projektów
Organizatorzy podkreślają, że kampania potwierdziła słuszność obranego kierunku komunikacji marki.
– W kampanii „ibis. tu mieszka muzyka” zależało nam, aby dotrzeć z informacją o marce do millenialsów, zachęcić ich do aktywnego udziału w konkursie dla młodych talentów, głosowaniu czy wspieraniu zwycięzców. Zaproponowane przez nas treści okazały się atrakcyjne dla odbiorców, co przełożyło się na duże zasięgi kampanii w mediach, przede wszystkim internetowych i społecznościowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i z pewnością będziemy kontynuować komunikację naszej marki z oparciu o muzykę w najbliższym czasie. Jest to element długofalowej strategii rodziny hoteli ibis. – mówi Hanna Bernakiewicz, Manager Segmentu Hoteli Ekonomicznych na Europę Wschodnią w Grupie Hotelowej Orbis.
Hotele rodziny ibis stale współpracują z festiwalem Sziget na Węgrzech – jednym z największych festiwali muzycznych w Europie, podczas którego marka jest partnerem sceny world music. Została ona także partnerem CEE MUSIC 2017 Songwriting Camp, największych w Europie Środkowo-Wschodniej warsztatów kompozytorskich. W hotelach marki ibis odbywają się również kameralne koncerty realizowane w ramach projektu ibis stage, a od kilku lat goście mogą poczuć się jak DJ-e i sami wybierać odtwarzane utwory w systemie Jukebox by Deezer.