Milion dolarów dla start-upów w ramach The Venture

Autor tekstu: , Data publikacji:

W połowie października ruszyła pierwsza polska edycja ogólnoświatowej inicjatywy The Venture. Celem programu jest wspieranie i promowanie młodych przedsiębiorców i start-upów z całego świata, którym bliska jest idea dobrego biznesu. Intrygujący pomysł, przemyślany plan oraz założenia, a także odpowiednia prezentacja mogą być przepisem na sukces. Zwycięzcy pierwszej polskiej edycji konkursu będą mieli okazję przedstawić swoje pomysły na biznes na arenie międzynarodowej, a tym samym zawalczyć o nagrodzenie ich projektu funduszami. Łączna pula nagród to 1 milion dolarów.

Projekt organizowany jest w ramach globalnej kampanii Chivas Regal The Venture, promującej biznesy zaangażowane społecznie. Finaliści polskiej edycji otrzymają nagrody o łącznej wartości 80 000 zł. Dodatkowo zwycięzca będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu na arenie międzynarodowej w globalnym etapie The Venture, w którym łączna suma nagród opiewa na milion dolarów.

W programie The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane będą zgłaszane projekty, będzie szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochronę środowiska, jak i oferowanie usług i produktów, które odpowiadają na realne problemy i potrzeby społeczności. Organizatorzy Programu szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz które będą inspiracją dla innych: firm oraz społeczeństwa.

W pierwszej edycji The Venture uczestniczyli przedsiębiorcy z 16. krajów, którzy zaprezentowali wyjątkowe pomysły na biznes. Dzięki wsparciu jury eksperckiego dopracowali swoje koncepcje i stworzyli plany biznesowe, które są siłą napędową pozytywnych zmian, a jednocześnie przyniosą swoim twórcom wymierne korzyści finansowe. Duży sukces pierwszej edycji zachęcił twórców do rozszerzenia zasięgu programu. Do tegorocznej edycji zgłosiło się na ten moment aż 25 krajów.
Chętni mogą zgłaszać się do polskiej edycji programu The Venture do 15 grudnia br. Lokalne wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2016 roku. Zwycięzca zostanie zakwalifikowany do globalnego finału,w którym rywalizować będzie z uczestnikami z całego świata. Nagrodą do zdobycia jest część puli w wysokości miliona dolarów.

Zasady uczestnictwa w programie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.theventure.com

W jury polskiej edycji The Venture zasiadają m.in. aktor Michał Żebrowski, twórca Teatru 6.piętro, Agnieszka Oleszczuk-Widawska, jedna z najbardziej znanych przedstawicielek środowiska startupowego, Marian Owerko – założyciel firmę Bakalland, która jest liderem na rynku bakalii w Polsce i właścicielem takich marek jak Bakalland i Delecta. Obecnie Przewodniczący Rady Nadzorczej Bakalland S.A. oraz Philip Ainsworth, absolwent szkockiego Universytecie Saint Andrews. Obecnie członek zarządu oraz dyrektor marketingu Wyborowa Pernod Ricard, od dawna związany z marką Chivas Regal, która jest organizatorem projektu The Venture.

Więcej informacji: www.theventure.com oraz www.chivas.com