Nowe fotele Recaro w Boeingach i Airbusach LOT-u

Autor tekstu: , Data publikacji:

LOT odebrał pierwszy zestaw foteli RECARO Aircraft Seating, które trafią na pokład samolotów typu Boeing 737 MAX 8 oraz Airbus A220. Komplet powstał w fabryce RECARO w Świebodzinie i zostanie zamontowany w jednym z trzynastu Boeingów 737 MAX 8, planowanych do włączenia do floty narodowego przewoźnika na przełomie roku. Łącznie do LOT-u trafi około 14 tysięcy nowoczesnych, ergonomicznych siedzeń zaprojektowanych w Polsce z myślą o komforcie pasażerów.

Nowe fotele RECARO R2 łączą lekką konstrukcję, zaawansowaną ergonomię i wysoką funkcjonalność. Każde miejsce wyposażono w indywidualne gniazdo zasilania o mocy 60 W, umożliwiające szybkie ładowanie urządzeń elektronicznych, oraz uchwyt typu BYOD (Bring Your Own Device) do wygodnego korzystania z tabletu lub telefonu. Komfort podróży zwiększają regulowane w sześciu płaszczyznach zagłówki, przedłużone podłokietniki, profilowane oparcia z pianką poprawiającą wygodę oraz lekkie, przesuwne stoliki.

– Wybór foteli RECARO do nowych samolotów LOT-u to wybór dokonany z myślą o wygodzie naszych pasażerów, oparty na komforcie i jakości. Nie bez znaczenia jest również fakt, że są produkowane w Polsce. Produkcja foteli w Świebodzinie to konkretne wsparcie dla miejsc pracy w Polsce i przykład udanej współpracy międzynarodowej, zakorzenionej lokalnie – tłumaczy Michał Fijoł, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.

Nowe fotele to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonego programu modernizacji kabin samolotów LOT-u. Wnętrza Boeingów 737 MAX 8 zyskają całkowicie nowy wygląd, inspirowany wystrojem saloników biznesowych PLL LOT w Warszawie (Polonez) oraz Chicago. Projekt przewiduje spójną stylistykę z kabinami Boeingów 787 Dreamliner, które już wkrótce przejdą kompleksowy retrofit — modernizację wnętrz, podnoszącą komfort podróży we wszystkich klasach serwisowych.

Fotele RECARO typu R2 charakteryzują się niską wagą — poniżej 10 kg na sztukę — co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji CO₂. Ich modułowa konstrukcja ułatwia serwisowanie i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Nowe siedzenia będą montowane we wszystkich Boeingach 737 MAX 8 oraz Airbusach A220, które stopniowo zasilą flotę PLL LOT.
Nowa kabina, nowoczesne technologie i wysokiej jakości materiały to kolejny krok w tworzeniu doświadczenia podróży na miarę najlepszych światowych standardów — w polskim stylu.