Płatności mobilne. Sposób na pozyskanie nowego segmentu klientów

Autor tekstu: , Data publikacji:

Płatności mobilne z roku na rok stają się bardziej popularne. Coraz więcej klientów, zwłaszcza młodych, płaci już nie tylko kartą płatniczą, lecz także telefonem czy zegarkiem. Sprawdź, czym są płatności mobilne, dlaczego warto zaoferować je klientom oraz jak otrzymać darmowy terminal płatniczy do ich obsługi.

Płatności mobilne to forma bezpiecznych transakcji bezgotówkowych dokonywanych przez urządzenia takie jak np. telefony i zegarki. Dla wielu osób taki sposób płacenia jest jeszcze szybszy i wygodniejszy niż karta płatnicza, bo nie trzeba nosić ze sobą portfela.

Polacy lubią płacić bezgotówkowo

Z raportu „Płatności cyfrowe 2019” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że już 16% Polaków w ogólnie nie płaci gotówką w sklepach stacjonarnych. Większość stawia na karty płatnicze, ale najszybciej rośnie liczba płatności mobilnych.

Widać to między innymi w danych kilku największych banków, oferujących tego rodzaju płatności. W pierwszym kwartale 2019 roku klienci tych banków wykonali 25 milionów mobilnych transakcji zbliżeniowych, a w drugim było to już 38 milionów, co oznacza ponad 50% wzrost popularności.

Płatności za pomocą telefonu umożliwia już kilkanaście banków w naszym kraju. Wiele z nich stworzyło własne aplikacje do mobilnych płatności zbliżeniowych lub wspiera je za pomocą kodów BLIK. Jeszcze szerzej dostępne są takie usługi jak Google Pay (na telefony z systemem Android) i Apple Pay (na urządzenia z systemem iOS) oraz Garmin Pay i Fitbit Pay (na inteligentne zegarki). Które z tych rozwiązań jest najpopularniejsze?

Według raportu „Płatności cyfrowe 2019” w ciągu ostatnich 6 miesięcy 2019 roku z każdej formy płatności przynajmniej raz skorzystało co najmniej kilka procent Polaków:

płatności kodem BLIK – 11%;
płatności zbliżeniowe telefonem z użyciem aplikacji mobilnej banku – 9%;
płatności Google Pay – 7%;
płatności Apple Pay – 6%;
płatności zegarkiem (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay lub Fitbit Pay) – 6%.

Nowoczesne terminale płatnicze i płatności mobilne

Warto wykorzystać ten trend i dostosować się do oczekiwań klientów. W tym celu potrzebujesz nowoczesnego terminala płatniczego. Na rynku dostępne są modele stacjonarne oraz przenośne, które obsługują wszystkie mobilne płatności zbliżeniowe dostępne na polskim rynku. (Dowiedz się więcej na ten temat: www.polcard.pl/rozwiazania-dla-ciebie/terminale-platnicze/).

Co więcej, mali i średni przedsiębiorcy, którzy nie oferowali przez ostatni rok płatności bezgotówkowych (nie posiadali umowy z agentem rozliczeniowym), mogą otrzymać terminal za darmo w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.

Program jest wspólnym przedsięwzięciem Ministerstwa Rozwoju, Związku Banków Polskich, organizacji płatniczych Mastercard i Visa oraz agentów rozliczeniowych.

W ramach Programu możesz otrzymać do 3 terminali płatniczych i przez 12 miesięcy nie ponosić żadnych opłat za dzierżawę oraz prowizję (lub do czasu osiągnięcia na poszczególnych urządzaniach obrotu 100 tys. zł.). Dodatkowo od 1 maja 2020 zwiększono maksymalną liczbę terminali płatniczych dla przedsiębiorców z sektora prywatnego międzymiastowego transportu do 20 sztuk.

Akceptacja płatności bezgotówkowych pomaga w budowaniu nowoczesnej i przyjaznej firmy dla klientów chętniej odwiedzających miejsca, w których mogą płacić kartą.