Inspiracją do stworzenia kampanii były wyniki badań Avis, zrealizowane na próbie 2000 osób, które dowodzą, że Polacy są konserwatywnym narodem pod względem wakacyjnych wojaży. Jednie 6% Polaków lubi podejmować wakacyjne ryzyko i wychodzić poza utarte przyzwyczajenia, a prawie połowa ma podróżnicze marzenie, którego nigdy nie zrealizowała.
Dodatkowo wyniki ankiety pokazują, że podróżujący Polacy nie lubią się zbytnio oddalać od swojej bazy turystycznej – aż 86% zwiedza jedynie najbliższą okolicę miejsca zakwaterowania.
Z drugiej strony spontaniczne działanie wywołuje u 66% Polaków poczucie szczęścia, a u 77% odprężenie. Potrzebujemy tylko zachęty i inspiracji, by wyjść poza swoją strefę komfortu – a gdy to zrobimy, emocjonalna nagroda bywa oszałamiająca.
Avis za pomocą platformy Untrending chce rzucić wyzwanie tego typu zachowawczym postawom. Interaktywne narzędzie pozwala odkryć mniej znane obszary zlokalizowane w niewielkiej odległości od najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych. Lokalizacje rzadko wspominane w mediach społecznościowych, oferujące jednak obfitość widoków i wrażeń. Globalne rekomendacje, mające inspirować podróżników, by zerwali z podążaniem za tłumem i poznawali nowe miejsca, opierają się na danych zgromadzonych przez Avis oraz ocenie „Untrending”, uwzględniającej liczbę hasztagów w mediach społecznościowych.
– Wiele osób bardzo poważnie podchodzi do swoich wakacyjnych planów, poświęca im wiele czasu i korzysta z wielu źródeł, poszukując odpowiedniego miejsca na wypoczynek, hotelu czy aktywności – nawet jeśli koniec końców znajdą się w tym samym miejscu, które odwiedzali poprzednio. Avis Untrending to źródło inspiracji dla turystów, którzy chcą spróbować czegoś nowego i wyjść poza to, co jest im znane. Chcemy pokazać naszym użytkownikom, że zaledwie kilka minut jazdy od kierunku, który wybrali, znajduje się wiele ciekawych miejsc do odkrycia – dlatego zachęcamy ich, aby badali świat i odwiedzali miejsca, których wcześniej nawet nie brali pod uwagę – tłumaczy Katarzyna Dobrzyńska z firmy Avis.
Nowe narzędzię Avis znajdziesz TUTAJ