Telefonia internetowa. 5 powodów, dla których warto ją mieć

Autor tekstu: , Data publikacji:

Telefonia internetowa to rewolucja w komunikacji głosowej. Jej funkcjonalność, niski koszt oraz wygoda użytkowania sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się zamienić swój zwykły telefon komórkowy lub stacjonarny na nowoczesny telefon IP. Jeśli Twoja firma jeszcze nie korzysta z telefonii internetowej, poznaj 5 najważniejszych powodów, dla których warto ją posiadać!

1. Telefonia internetowa jest oszczędna

Ekonomiczność codziennego użytkowania to najważniejsza zaleta telefonii internetowej. Darmowy pakiet minut, całkowicie bezpłatne połączenia w obrębie sieci jednego operatora oraz niskie stawki za minutę na rozmowy krajowe i zagraniczne to dobry powód, aby wymienić znacznie droższą telefonię komórkową i stacjonarną na telefonię IP. Już po miesiącu korzystania z niej zauważymy bowiem oszczędności, które możemy zainwestować w to, co najważniejsze, czyli rozwój naszej firmy.

2. Telefonia internetowa jest niezawodna

Nowoczesna telefonia internetowa działa w oparciu o łącze internetowe. W przeciwieństwie do tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej nie wykorzystuje więc infrastruktury technicznej. W efekcie, telefonia internetowa jest zawsze gotowa do działania i sprawna. Jej użytkownicy mogą zapomnieć o przerwach w działaniu spowodowanych np. konserwacją urządzeń czy ich awariami. Do sprawnego działania telefonia internetowa potrzebuje jedynie szybkiego łącza internetowego, które dziś posiada praktycznie każda firma.

3. Telefonia internetowa nie wymaga związania długoterminową umową z operatorem

Osoby podpisujące umowę z operatorami telefonii stacjonarnej i komórkowej wiedzą, jak uciążliwe jest związanie z nimi długoterminową umową. Niektórzy operatorzy wymagają bowiem podpisania umowy nawet na 24 miesiące. Nie możemy z niej zrezygnować przed czasem, gdyż za zerwanie umowy grożą nam dotkliwe kary finansowe. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku telefonii internetowej. Jej operatorzy nie wymagają bowiem podpisania ze sobą umowy, a z ich usług zupełnie bezpłatnie możemy zrezygnować w dowolnym momencie.

4. Telefonia internetowa jest dostępna w każdym miejscu

Z telefonii internetowej możemy korzystać za pomocą różnych urządzeń. Możemy bowiem odbierać i wykonywać połączenia z naszego smartfona, laptopa, tabletu lub telefonu internetowego. Możliwość zainstalowania aplikacji na smartfonie pozwala nam na korzystanie z telefonii internetowej w dowolnym miejscu, także poza biurem. Nasz internetowy numer telefonu może wiec z nami podróżować, a my nie jesteśmy już „przywiązani” do biura, by móc z niego korzystać, odbierać i realizować połączenia.

5. Telefonia internetowa jest funkcjonalna

Nowoczesna telefonia IP to nie tylko niezawodne narzędzie do odbierania i wykonywania połączeń. Telefonia internetowa w Dzinga stanowi bowiem integralną część rozbudowanej i funkcjonalnej platformy Call-Flow Management, która przenosi zarządzenie komunikacją głosową w firmie na zupełnie nowy poziom. Połączenie telefonii internetowej z wirtualną centralą telefoniczną w chmurze, przekierowywanie połączeń, funkcja nagrywania rozmów oraz widget Smart Callback sprawiają, że telefonia internetowa staje się kompleksowym narzędziem, którego funkcjonalność doceni każda profesjonalna firma.