Minione lato okazało się najlepszym sezonem w historii Wizz Air. Punktualność operacji poprawiła się o blisko 22%, a pomimo 7-procentowego wzrostu liczby lotów w porównaniu z 2024 rokiem, wskaźnik realizacji rejsów utrzymał się na imponującym poziomie 99,5%. W szczycie sezonu przewoźnik wykonywał do 1000 lotów dziennie.
Jak podkreśla Wizz Air, te wyniki są efektem szeroko zakrojonych inwestycji w technologie, narzędzia AI oraz usprawnienia procesów operacyjnych – od Centrum Kontroli Operacyjnej, przez załogi, po obsługę klienta. Zwiększono też obecność asystentów na kluczowych lotniskach, co przełożyło się na 34-procentową poprawę czasu rotacji samolotów.
W ramach ekspansji floty linia osiągnie w listopadzie pułap 250 samolotów. Ponad 70% stanowią nowoczesne Airbusy A321neo, które zużywają o 20% mniej paliwa i emitują mniej hałasu niż starsze modele. Średni wiek floty wynosi zaledwie 4,6 roku, co czyni ją jedną z najmłodszych w branży. Wizz Air utrzymuje też jeden z najniższych wskaźników emisji na pasażerokilometr w Europie, konsekwentnie realizując swoją mapę drogową Net Zero z celem neutralności klimatycznej do 2050 r.
W ostatnim półroczu linia otworzyła nowe bazy m.in. w Bukareszcie Băneasa, Bratysławie, Modlinie, Erywaniu i Podgoricy oraz uruchomiła 250 nowych tras. W ramach strategii zorientowanej na klienta wprowadzono szereg udoskonaleń cyfrowych, w tym nową wersję Centrum Pomocy, funkcję „My Journey” w aplikacji mobilnej oraz ulepszonego chatbota Amelię. Dzięki temu obsługa zakłóceń operacyjnych poprawiła się o kolejne 5% rok do roku.
Wizz Air rozwija także program „All You Can Fly”. Linia ogłosiła trzecią edycję subskrypcji w cenie 499 euro rocznie, która pozwala podróżować po całej siatce Wizz Air za stałą opłatą, z jedynie symboliczną opłatą serwisową za każdą rezerwację. Od debiutu programu jego uczestnicy odbywają średnio dziewięć podróży rocznie.
– Od startu programu Customer First obserwujemy realną transformację i jesteśmy z niej niezwykle dumni – powiedział Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer Wizz Air, podczas konferencji w Londynie. – Mimo wymagającego otoczenia gospodarczego nadal oferujemy przystępne ceny, nie rezygnując z jakości obsługi i niezawodności operacji. Minione lato było najlepsze w historii naszej linii. Ale to dopiero początek – zamierzamy dalej rozwijać ofertę i wprowadzać kolejne innowacje, które uczynią podróż z Wizz Air jeszcze lepszym doświadczeniem. Let’s WIZZ!




