To przekonało ich, by zaprojektować nowe łóżko, które będzie spełniać oczekiwania najbardziej wymagających gości. W ramach kampanii„Sweet Bed by ibis” do końca 2013 roku zostanie wymienionych ponad 70 000 łóżek w hotelach tej marki na całym świecie.
Wygodne łóżko to dla gości jeden z ważniejszych warunków udanego pobytu w hotelu. Tak dowiodły badania przeprowadzone dla marki ibis w maju 2011 roku we Francji przez firmę badawczą Ifop. Kierując się tymi wynikami, grupa Accor powołała grupę ekspertów z różnych dziedzin: marketingu, inżynierii, wzornictwa, zaopatrzenia i logistyki, którzy rozpoczęli pracę nad projektem nowego łóżka dla sieci ibis.
Zanim powstały nowe łóżka, zostały przeprowadzone liczne badania ankietowe przez największe ośrodki takie jak: Ipsos czy JD Power w wielu europejskich krajach. Ich celem było porównanie analiz i potwierdzenie dokonywanych wyborów na każdym etapie projektu. Połączenie uzyskanych wyników, profesjonalizmu ekspertów i ponad 40 letniego doświadczenia sieci Accor w hotelarstwie, pozwoliło zaprojektować łóżka gwarantujące klientom komfort pod każdym względem.
Łóżka nowej generacji to najwyższa technologia, innowacja i wyjątkowe wzornictwo niespotykane do tej pory w hotelach. Każdy element, część i detal został starannie przemyślany, przeanalizowany, zaprojektowany, porównany i w końcu przetestowany, aby zapewnić gościom dobry sen przez 365 nocy w roku.
Najwyższa technologia – Stelaż BOXSPRING
Mogłoby się wydawać, że wygoda łóżka zależy przede wszystkim od materaca. Nic bardziej mylnego! Tak naprawdę, ważny jest każdy element, poczynając od stelaża, a kończąc na pościeli.
Eksperci z grupy Accor rozpoczęli więc prace właśnie od zaprojetkowania stelaża, który stanowi fundament łóżka nowej generacji. Odpowiada on za około jedną trzecią komfortu. Jaka dokładnie jest jego rola? Zapewnia wsparcie i amortyzację oraz pochłania energię.
Znosi obciążenie nawet 500 kg bez odkształcania się i gwarantuje stabilność. Jego wyjątkowo elastyczne drewniane listwy umieszczono w odległości pozwalającej wspierać najmniejszy nawet ruch ciała podczas snu. Solidna konstrukcja, wytrzymałość i elastyczność to tylko niektóre z jego zalet. Projektanci nie zapomnieli też o wyjątkowym designie, dlatego teraz łóżka w hotelach ibis mają elegancką czarną ramę i nogi w tym samym kolorze, co czyni z nich stylowy mebel.
Innowacyjność – materac i topper
Materac, który został wybrany do łóżek nowej generacji to przykład innowacyjności i esencja komfortu.
Jest zwarty, twardy i gruby. Dobrze współgra ze wszystkimi innymi elementami, zapewniając optymalne wsparcie i twardość, dzięki zastosowaniu pianki typu „memory foam”. Jej zróżnicowana gęstość, niezależnie od kształtu ciała, pozwala wyeliminować wszystkie punkty ucisku. Dodatkowy, 7 centymetrowy topper uwydatnia walory materaca głównego i zapewnia wygodę.
Pościel – dopełnienie komfortu
Zwieńczeniem maksymalnego komfortu jest oferowana w hotelach ibis kołdra – lekka i przytulna.
Długie pasma włókien wdmuchiwane w poszycie zapewniają dodatkową puszystość i miękkość. Natomiast dwie duże wygodne poduszki z mikrofibry będą gwarancją dobrego, głebokiego snu.
Test produktu
Zanim łóżka nowej generacji trafiły do wszystkich hoteli ibis na świecie, zostały poddane licznym testom. Przeprowadzono rozmowy z ponad 1000. gości w celu poznania ich opinii i oceny komfortu związanym ze snem w tych łóżkach. Testy zostały przeprowadzone we Francji, Wielkiej Brytanii, Ameryce Łacińskiej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Badania gości potwierdziły poprawę oceny poziomu komfortu.
Ankietowani przyznawali punkty kolejnym rozwiązaniom, porównując nowe „absolutnie komfortowe” łóżko z wcześniejszym łóżkiem typu “2 w 1”, dwie poduszki na łóżku w przeciwieństwie do stosowanych obecnie 3 małych poduszek, kołdrę z długich włókien zamiast obecnych dotąd kołder oraz dołączenie wysokiej jakości topper-a.
Podsumowując odpowiedzi, goście ocenili nową formułę jako „komfort absolutny” przyznając jej 8.4 punktów na 10. Ten przejrzysty wynik upewnił grupę hotelową Accor w słuszności swojego wyboru. „Sweet Bed by ibis” jest pierwszym i zarazem największym w historii hotelarstwa ekonomicznego projektem dotyczącym wymiany 70 000 łóżek we wszystkich hotelach jednej marki w tak krótkim czasie.
„Sweet Bed by ibis” w Polsce
W Polsce we wszystkich hotelach ibis goście mogą już cieszyć się i korzystać z łóżek nowej generacji. Poprzednie Grupa Hotelowa Orbis przekazała na rzecz potrzebujących instytucji. Dziewięć organizacji pozarządowych z całego kraju, które czynnie wspierają różne grupy społeczne, otrzymały łóżka z hoteli ibis. W trosce o osoby przebywające w stowarzyszeniach i organizacjach pomocy, przekazano 420 łóżek instytucjom, które potwierdziły takie zapotrzebowanie m.in. Caritas Diecezji Warszawsko- Praskiej, Dom dla Osób Starszych „Monar-Markot”, czy Stowarzyszenie „SOS dla Rodziny”. Inicjatywa ta jest jednym z wielu działań, które hotele Grupy Orbis podjęły w ramach programu zrównoważonego rozwoju Planet 21, realizowanego przez wszystkie hotele należące do Grupy Accor na świecie.