Umowa codeshare obejmie wiele tras europejskich w siatce Air France-KLM oraz SAS. Klienci Air France i KLM zyskają łatwiejszy dostęp do 33 miast w Europie Północnej, dokąd będą mogli polecieć z przesiadką na lotniskach bazowych SAS: w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie. Natomiast pasażerowie z biletami SAS będą mogli podróżować na 33 dodatkowych trasach na terenie całej Europy, na pokładach Air France i KLM, z przesiadką na lotniskach Charles de Gaulle w Paryżu i Schiphol w Amsterdamie. Ponadto, w najbliższej przyszłości do umowy zostaną dołączone kierunki międzykontynentalne, stwarzając jeszcze szersze możliwości podróży.
Dzięki wspomnianym umowom, od 1 września b.r., członkowie należących do linii partnerskich programów lojalnościowych – Flying Blue (należący do Air France i KLM) i EuroBonus (należący do SAS) będą mogli gromadzić i wydawać mile/punkty korzystając wzajemnie ze swoich lotów.
Po przystąpieniu SAS do sojuszu Sky Team, uprawnieni członkowie programu EuroBonus będą również mogli korzystać z przysługujących im usług, w tym z dostępu do saloników lotniskowych SkyTeam oraz z priorytetowych stanowisk i przejść na lotniskach w ramach SkyPriority.
– Podpisane umowy stanowią ważny krok w zacieśnianiu współpracy handlowej pomiędzy Air France, KLM i SAS. Dzięki połączeniu naszych siatek oraz hubów, nasi klienci zyskają szerszy wybór kierunków i tras w Europie i obsługę na niezmiennie wysokim poziomie. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój wzajemnych relacji z SAS i wzmocnienie naszej pozycji w Skandynawii – powiedział Angus Clarke, Dyrektor Handlowy Air France-KLM.
– Jesteśmy dumni, że możemy dziś uruchomić loty współdzielone code-share z Air France-KLM, usprawniając połączenia lotnicze w Europie i rozszerzając pakiet korzyści dla naszych klientów, w ramach programu lojalnościowego. Współpraca z Air France-KLM, które niebawem zostaną naszym partnerem w sojuszu SkyTeam, niesie ze sobą ogromne możliwości. Dzięki niej, SAS zyska nie tylko nowych pasażerów, ale też większą widoczność na rynku. Nie możemy się doczekać owocnej, długotrwałej współpracy – dodał Paul Verhagen, Dyrektor Handlowy SAS.
Air France i KLM aktualnie oferuje do 200 lotów tygodniowo pomiędzy swoimi hubami lotniskowymi – w Paryżu (CDG) i Amsterdamie (Schiphol) – a węzłami przesiadkowymi SAS w Kopenhadze, Oslo i Sztokholmie. Zaś SAS ze swoich hubów obsługuje do 44 lotów tygodniowo do Paryża (CDG) oraz 65 na lotnisko Amsterdam-Schiphol.
Bilety na loty po 1 września 2024 r. są już dostępne na airfrance.pl, klm.pl oraz flysas.com.