To efekt zwiększonego zainteresowania Dubajem wśród firm europejskich, ale także z całego świata, które zajmują się organizacją konferencji i oraz imprez typu incentive. Z danych Dubai Convention Center wynika, że każdy z biznesowych gości „włoży” w rozwój emiratu aż 6000 dirhamów.
– Wzrost przyjazdów do Dubaju, jako głównego centrum konferencyjnego na świecie to doskonały wkład w wizję, jaką rząd emiratu wprowadza z sukcesem od kilku już lat. Dubaj utrzymuje wysoką, czternastą pozycję w rankingu najczęściej wybieranych miast do organizacji konferencji i eventów – mówi Issam Kazim, szef Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM)
DCTCM może liczyć na wsparcie potężnych partnerów, którzy są zainteresowani w promocji emiratu. To m.in. Dubai World Trade Centre, linie lotnicze Emirates, branża hotelowa, od lat nieustannie rozwijająca swoje usługi oraz inne mniejsze organizacje rządowe.
W 2017 roku Dubaj będzie gościł prawie trzy i pół tysiąca delegatów na kongres Amway Korea. Inna imprezą, organizowana w tym samym czasie, będzie Computer Audit, Control and Security Conference. Ponadto w stolicy emiratu odbędzie się Kongres Ligi Stowarzyszeń Reumatologicznych regionu Azji i Pacyfiku.