LOT poleci na nowe lotnisko w Pekinie

Autor tekstu: , Data publikacji:

LOT zwiększa częstotliwości połączeń do Chin do siedmiu rejsów tygodniowo. Z końcem października z Warszawy na nowe lotnisko Pekin-Daxing (PKX) poleci cztery razy w tygodniu, jednocześnie utrzymując w ofercie dotychczasowe trzy połączenia na Beijing Capital Airport (PEK). Rejsy do stolicy Chin będą wykonywane nowoczesnymi szerokokadłubowymi samolotami B787-8 i B787-9.

Rejsy między Lotniskiem Chopina w Warszawie a największym i najnowocześniejszym lotniskiem Pekin-Daxing w Chinachbędą wykonywane od 28 października z częstotliwością czterech połączeń w tygodniu. Dreamlinery LOT-u polecą na tej trasie według następującego rozkładu:

LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty
LO90 PKX-WAW 16:00-18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele

Ponadto, LOT utrzyma dotychczasowe trzy częstotliwości połączeńna lotnisko Beijing Capital (PEK) według rozkładu:

LO91 WAW-PEK 16:30- 06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele
LO92 PEK-WAW 08:45-12:20 w poniedziałki, środy i piątki 

– Od kilku lat ubiegaliśmy się o zwiększenie częstotliwości rejsów do Chin, ponieważ dostrzegamy w tym połączeniu ogromny potencjał biznesowy. Nowa inwestycja infrastrukturalna, jaką jest lotnisko Pekin-Daxing, otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. Tym samym, z trzech dotychczasowo obsługiwanych rejsów między Warszawą a Pekinem, z końcem października zwiększymy oferowanie do siedmiu połączeń tygodniowo. To nie tylko doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących turystycznie i biznesowo między Polską a Chinami, ale również dla osób rozpoczynających swoją podróż z wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej – tłumaczy Rafał Milczarski, prezes LOT-u.

LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing, które zostanie otwarte 1 października br.

Chiny to obecnie druga największa gospodarka świata, której wartość przekracza 13 000 mld USD. Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami dynamicznie się rozwija: w 2018 r. między Warszawą a Pekinem podróżowało w sumie ponad 70 tys. pasażerów. W ostatnich latach znacząco wzrosła też liczba turystów z Chin odwiedzających Polskę, z 16 tys. osób podróżujących w 2007 r. do blisko 140 tys. podróżnych w ubiegłym roku. W 2018 r. średni poziom wypełnienia samolotów LOT-u na rejsach Warszawa-Pekin (PEK) wyniósł 90 proc. w sezonie letnimi 75 proc. w sezonie zimowym.

Rozkład połączeń do Pekin-Daxing został dostosowany tak, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od 1 godzinydla pasażerów z innych miast w Europie, w tym ze Szwecji, Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu, Bukaresztu czy Wilna. Rejs do Pekin-Daxing potrwa 8 godzin i 40 minut. W drugą stronę Dreamlinery LOT-u polecą w niespełna 10 godzin.

Nowe połączenie do Pekin-Daxing oznacza też rozwój potencjału przewozu towarów dla LOT Cargo. Oprócz standardowego przewozu produktów na tej trasie obejmującego części samochodowe, pocztę, wyposażenie medyczne, odzież i produkty chemiczne, po uzyskaniu certyfikatu IATA CEIV Pharma jesienią br. LOT Cargo zajmie się transportem wrażliwych na temperaturę produktów farmaceutycznych m.in. leków pomiędzy Chinami, a Europą.

Nowe połączenie będzie wykonywane wyłącznie najnowocześniejszymi samolotami szerokokadłubowymi – Boeingami 787 Dreamliner. Na pokładach znajdzie się również produkty zawierające elementy regionalne, w tym menu w stylu chińskim.