Od sierpnia pasażerowie z Gdańska będą mogli już latać do Frankfurtu, a od września do tego portu przesiadkowego polecą także podróżni z Katowic. Obie trasy będą obsługiwane w ramach 7 cotygodniowych połączeń.
Zwiększona zostanie także liczba rejsów do Frankfurtu z Poznania – z 7 cotygodniowo w czerwcu do 11 w lipcu i 14 w sierpniu. Podobnie z Wrocławia, skąd od lipca pasażerowie mogą udać się w podróż jednym z 14 cotygodniowych połączeń. Do października rozszerzana będzie także oferta na lotnisku w Warszawie, gdzie podróżni będą mogli skorzystać z jednego z 19 cotygodniowych przelotów do Frankfurtu.
Do października linia Austrian Airlines zaproponuje pasażerom z Warszawy i Krakowa rejsy do Wiednia. Połączenia z Warszawy wykonywane będą 21 razy w tygodniu, a ze stolicy Małopolski 14. W tym okresie również Brussels Airlines, przewoźnik należący do Lufthansa Group, wznowi 6 cotygodniowych rejsów z Warszawy do Brukseli.
W sumie linie lotnicze należące do Lufthansa Group będą wykonywać 140 cotygodniowych połączeń z Polski.
Planowane połączenia Lufthansa Group z Polski do października 2020 r.:
Kraków (14/tydzień)
Kraków (5/tydzień)
Kraków (14/tydzień)
Kraków (2/tydzień)
Warszawa (19/tydzień)
Warszawa (5/tydzień)
Warszawa (7/tydzień)
Warszawa (21/tydzień)
Warszawa (6/tydzień)
Gdańsk (5/tydzień)
Gdańsk (7/tydzień)
Katowice (7/tydzień)
Wrocław (14/tydzień)
Poznań (14/tydzień)
do Monachium (Lufthansa)
do Wiednia (Austrian)
do Zurychu (SWISS)
do Frankfurtu (Lufthansa)
do Monachium (Lufthansa)
do Zurychu (SWISS)
do Wiednia (Austrian)
do Brukseli (Brussels)
do Monachium (Lufthansa)
do Frankfurtu (Lufthansa)
do Frankfurtu (Lufthansa)
do Frankfurtu (Lufthansa)
do Frankfurtu (Lufthansa)
W związku ze znacznymi zmianami oczekiwań pasażerów, linie lotnicze należące do Lufthansa Group zastępują krótkoterminowe planowanie rejsów – długoterminowym. W tym kontekście przedstawiono rozkład rejsów do końca października 2020 r. Nowy letni rozkład rejsów został wprowadzony do systemów 29 czerwca, bilety można już zatem rezerwować. Obowiązywać on będzie do 24 października, który jest zwyczajowo końcem sezonu letniego.
Oznacza to, że w nadchodzących miesiącach linie lotnicze należące do Grupy zaoferują pasażerom ponad 40 procent początkowo planowanych połączeń. W tym celu przed końcem października wykorzystanych zostanie 380 samolotów linii Lufthansa Group. W powietrze ponownie wzbije się połowa floty – o 200 maszyn więcej niż w czerwcu.
„Krok po kroku kolejne kraje otwierają swoje granice. Rośnie zainteresowanie pasażerów, zarówno rezerwacjami krótko, jak i długoterminowymi. Dlatego stale rozwijajmy nasz rozkład rejsów oraz globalną siatkę połączeń, zwiększając skalę planowanego restartu. Cieszę się, że nasi pasażerowie zyskają dostęp do kolejnych miast docelowych dostępnych za pośrednictwem linii należących do Lufthansa Group i przez nasze porty przesiadkowe”, powiedział Harry Hohmeister, Członek Rady Nadzorczej Deutsche Lufthansa AG.
Do końca października ponownie obsługiwanych będzie ponad 90 procent początkowo planowanych destynacji krótkiego i średniego zasięgu, oraz ponad 70 procent destynacji dalekiego zasięgu. Klienci planujący letni lub jesienny wypoczynek mają dostęp do globalnej siatki rejsów turystycznych, jak i biznesowych, oferowanych we wszystkich portach przesiadkowych Lufthansa Group.
Główna linia Grupy – Lufthansa – zaoferuje pasażerom 150 cotygodniowych połączeń na kontynent amerykański z portów przesiadkowych we Frankfurcie oraz w Monachium. Około 90 rejsów będzie wykonywanych do Azji, ponad 45 w region Bliskiego Wschodu i ponad 40 do Afryki. Do października z Frankfurtu zostaną wznowione rejsy do takich miast jak: Miami, Nowy Jork (JFK), Waszyngton, San Francisco, Orlando, Seattle, Detroit, Las Vegas, Filadelfia, Dallas, Singapur, Seul, Cancún, Windhuk czy Mauritius. Z Monachium pasażerowie znów będą mogli polecieć do Nowego Jorku (Newark), Charlotte, Tokio (Haneda) i Osaki.