Rijad to po Atenach kolejny uruchomiony kierunek, uwzględniony w strategii PLL LOT na lata 2024-2028. Polski przewoźnik dąży do wzmacniania swojej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej, odkrywając tym razem nowy potencjał dla rozwoju turystyki oraz możliwości biznesowych na Półwyspie Arabskim.
– Planując siatkę połączeń staramy się dostarczać naszym pasażerom inspiracji do odkrywania świata. Dlatego cieszy nas otwarcie Arabii Saudyjskiej na turystykę, czego najlepszym dowodem jest umowa o bezpośrednich połączeniach lotniczych między tym krajem a Polską oraz ułatwienia wjazdowe dla obywateli Unii Europejskiej. Wierzę, że Rijad będzie interesującym kierunkiem dla osób, które lubią poznawać nowe, nieoczywiste miejsca. Jednocześnie, z uwagi na rosnącą współpracę gospodarczą oraz dużą liczbę prowadzonych inwestycji, Arabia Saudyjska stanowi perspektywiczny rynek dla polskiego biznesu – mówi Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
W czerwcu br. Arabia Saudyjska poszerzyła krąg państw objętych systemem wiz elektronicznych o kraje Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Otworzyło to przed turystami z Zachodu dostęp do szerokiej listy atrakcji tego kraju. Wśród nich m.in. wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO historyczne miasta i obiekty starożytnej kultury, meczety o unikalnych walorach historycznych, pustynie, a także największe na świecie, liczące do 6000 lat oazy. Arabia Saudyjska to prawdziwy kraj kontrastów. Miejsca przenoszące zwiedzających do czasów dawnego królestwa Saudów przenikają się z nowoczesną, futurystyczną architekturą i nowymi technologiami, projektowanymi w duchu zrównoważonego rozwoju.
Do 2030 roku Arabia Saudyjska planuje gościć do 100 mln turystów. Do odwiedzenia tego kraju podróżujących mają zachęcić zakrojone na wielką skalę projekty, tj. futurystyczne miasto Neom, luksusowa osada turystyczna na pustyni, stoki narciarskie, czy kompleks hotelowy nad Morzem Czerwonym.
Bilety do Rijadu są już dostępne na lot.com, w LOT Contact Center, w biurach LOT Travel oraz kanałach sprzedaży agencyjnej.