W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, w sezonie zimowym SAS zwiększa liczbę oferowanych miejsc na trasach międzykontynentalnych o około 25%, dzięki zapowiadanym, nowym trasom oraz zwiększeniu częstotliwości rejsów na dotychczasowych kierunkach.
Do kwietnia 2016 roku wycofywane Boeingi 717, zostaną – przede wszystkim w Szwecji – zastąpione większymi maszynami. W ujęciu ogólnym ma to przyczynić się to do wzrostu wydajności w ruchu rozkładowym w czasie sezonu zimowego o 10-12%. Spodziewany wzrost wydajności bez uwzględnienia rozwoju tras dalekodystansowych kształtuje się na poziomie 3-4%.
Liczba miejsc oferowanych przez SAS w grudniu zwiększyła się o 12,7% a rozkładowy ruch pasażerski wzrósł o 7,9%, głównie za sprawą dobrych wyników na trasach europejskich i międzykontynentalnych. Współczynnik wykorzystania miejsc zmniejszył się o 3,1 pp. do 68,2%.
Liczba miejsc oferowanych przez SAS na trasach międzykontynentalnych wzrosła o 23% a ruch pasażerski na tych połączeniach wzrósł o 15%. Na wzrost ten wpływ miało przede wszystkim uruchomienie nowej trasy Sztokholm – Hongkong, a także zwiększenie częstotliwości rejsów na dotychczasowych kierunkach.