Niemieccy użytkownicy smartfonów korzystają z nich średnio przez 2,5 godziny dziennie. Większość pasażerów ma ze sobą na pokładzie przynajmniej jedno urządzenie mobilne. Poszerzenie oferty czytelniczej w formie elektronicznej będzie mieć również pozytywny wpływ na środowisko. eJournals są wytwarzane i dystrybuowane bez użycia papieru i atramentu. Redukcja liczby papierowych egzemplarzy dostępnych na pokładzie przekłada się także na oszczędność paliwa dzięki obniżeniu wagi załadunku maszyn.
eJournal pojawi się na pokładach w najbliższy czwartek, 21 stycznia. Od tego dnia pasażerowie Lufthansy będą mogli zalogować się na stronie lh.com/eJournals w ciągu trzech dni przed odlotem – używając swojego nazwiska i numeru rezerwacji lub numeru biletu – i pobrać wybrany eJournal na swoje urządzenie mobilne. Klienci, którzy otrzymali e-mail ze szczegółami swojego połączenia mieli taką możliwość już od początku stycznia.
Od marca Lufthansa planuje udostępnić swoim gościom jeszcze bogatszą ofertę eJournal do pobrania, zróżnicowaną w zależności od klasy podróży czy statusu w programie lojalnościowym. Dodatkowe magazyny w wersji elektronicznej będzie można pobrać po uiszczeniu opłaty.
eJournal w wersji PDF może być także czytany po zakończeniu podróży. Lufthansa będzie nadal oferować prasę w wersji papierowej w swoich salonikach, na pokładach Klasy Pierwszej i Biznes oraz na lotniskach w Berlinie, Düsseldorfie, Hamburgu, Stuttgarcie, Frankfurcie i Monachium.