W procesie zawierania współpracy przedstawiciele amerykańskiego operatora podpisali z chińską stocznią list intencyjny, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wybudowanie przez China Ship Shipbuilding chińskiego wycieczkowca pierwszej klasy. W ramach współpracy przedstawiciele Carnival zobowiązali się wesprzeć Chińczyków kierując do pracy w chińskiej stoczni swoich inżynierów mających wspomagać proces budowy statku swoim doświadczeniem. Dodatkową korzyścią płynącą z tej współpracy dla firmy z Państwa Środka jest wkroczenie w obszar produkcji przewidujący znaczne zwiększenie norm technicznych i bezpieczeństwa stosowanych przy budowie jednostek pływających – informuje portal rp.pl.
Jednocześnie poza zawiązaniem spółki wspólnie produkującej statki wycieczkowe amerykanie rozważają przeniesienie w najbliższych latach do Chin sporej części produkcji i bieżącej działalności firmy. Obecnie w chińskich portach dokują trzy amerykańskie statki, a w maju przyszłego roku ma do nich dołączyć czwarty. Jak wynika z analiz wzrostu chiński rynek turystyczny jest drugim po amerykańskim najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie. W ciągu najbliższych pięciu lat liczba chińskich obywateli korzystających z turystycznych usług statków wycieczkowych ma wzrosnąć do 4,5mln.
Partnerstwo pomiędzy firmą Carnival, a China Ship Shipbuilding nie oznacza jednak końca rozwoju przemysłu stoczniowego w Chinach. Amerykanie zapowiedzieli, że niewykluczone jest, że w najbliższym czasie do spółki dołączy również włoska firma Fincantieri, która jest największym na świecie producentem statków wycieczkowych.