Wkrótce pojawi się także aplikacja mobilna, nowe kategorie inspiracji oraz możliwość korzystania z pełnych pakietów i ofert wycieczek. Wzbogacona została również oferta rozrywki pokładowej w Dreamlinerach. Pojawiły się nowe tytuły magazynów, a w systemie IFE (In Flight Entertainment) – nowe seriale i programy telewizyjne, dwa razy większy wybór filmów i szeroka oferta audiobook-ów.
Prawdziwym powodem do dumy jest rozbudowa saloniku – LOT Business Lounge „Polonez” na warszawskim lotnisku. Została w nim wydzielona nowa część „Elite Club Lounge” z dodatkowymi 50 miejscami, z której mogą korzystać pasażerowie podróżujący w Elite Club na pokładach Dreamlinerów i posiadacze Star Aliance Gold. Podróżni mają do dyspozycji miejsce wypoczynkowe z indywidualnym oświetleniem, wyodrębnione miejsce relaksu, a także miejsce do pracy z czterema komputerami z dostępem do internetu i drukarki. Codziennie jest tu dostępna prasa krajowa i zagraniczna, zarówno w wersji papierowej, jak i na tabletach oraz bezpłatne Wi-Fi. W „Elite Club Lounge” podróżni będą kosztować ciepłe posiłki przez cały dzień, dostępny jest tu również szerszy wybór napojów i wykwintnych alkoholi.
Największe wyzwania dla PLL LOT na ten rok, oprócz zmian produktowych, to utrzymanie płynności finansowej i dynamicznego tempa restrukturyzacji oraz wzmocnienie jej efektów, poprzez m.in. zwiększanie oferty usług generujących dodatkowe przychody w ramach działalności pozalotniczej (tzw. ancilliary revenue). Podstawą działań ma być przygotowywana właśnie długoterminowa strategia firmy, która oceni nie tylko przyszłe szanse biznesowe LOT-u, ale i tempo wzrostu, rolę na rynku i zweryfikuje efektywność procesów, zwłaszcza sprzedażowych w relacjach z pasażerami. Strategia ta ma być również punktem wyjścia do przyszłej prywatyzacji i pozyskania inwestora.
Kluczowe będą też negocjacje warunków z Komisją Europejską w sprawie założeń Planu Restrukturyzacji oraz decyzje dotyczące ubiegania się o II transzę pomocy publicznej. LOT nie planuje wystąpienia o drugą transzę w najbliższych miesiącach. Pierwotne założenia mówiły, że II transza zostanie wypłacona w sierpniu 2013 r., ale ze względu na dużo lepsze wyniki firmy, nie została uruchomiona do tej pory. Wczesną wiosną do floty LOT-u dołączy zaś szósty Dreamliner, który według aktualnych planów będzie leasingowany innym liniom lotniczym lub będzie dedykowany do realizacji rejsów czarterowych na zlecenie biur podróży.