Lotnisko Chopina ćwierka i lajkuje

Autor tekstu: , Data publikacji:

Lotnisko Chopina w Warszawie należy do najaktywniejszych użytkowników mediów społecznościowych wśród wszystkich lotnisk na świecie. Pod względem liczby fanów jego profile na Facebooku i Twitterze należą do czołowej dziesiątki portów lotniczych.

Profil na Twitterze (http://www.twitter.com/chopinairport) jest obecnie piątym najpopularniejszym profilem lotnisk na świecie. Większą liczbą fanów pochwalić się mogą tylko lotniska w Heathrow, Gatwick, Manchesterze i Dublinie. Należy również do najszybciej rozwijających się w Polsce: w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku liczba osób obserwujących wpisy Lotniska Chopina zwiększyła się z 2 tys. na początku stycznia do ponad 27 tys. pod koniec grudnia.

Szybka i bezpośrednia komunikacja pomogła zdobyć wierną grupę odbiorców, wśród których jest wielu znanych dziennikarzy, polityków czy sportowców, m.in. Jarosław Kuźniar, Eryk Mistewicz, Paweł Graś, czy Justyna Kowalczyk.

– Użytkownicy cenią sobie łatwość uzyskiwania aktualnych informacji o sytuacji panującej na lotnisku, np. o odwołanych i opóźnionych lotach. Informujemy ich także o ważnych wydarzeniach na naszym lotnisku, radzimy jak się przygotować do podróży, polecamy atrakcje dla turystów w Warszawie i Polsce, rekomendujemy najlepsze hotele i restauracje, mówi Sylwester Puczen, specjalista do spraw mediów społecznościowych w Biurze PR. Konto lotniska na Twitterze jest aktualizowane codziennie przez siedem dni w tygodniu w języku polskim i angielskim.

Na Facebooku, który jest obecnie drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce, Lotnisko Chopina prowadzi dwa fanpage:http://www.facebook.com/LotniskoChopina – w języku polskim (21 tys. fanów) oraz http://www.facebook.com/ChopinAirport – w języku angielskim (4,5 tys. fanów). Polska strona jest dziewiątym najpopularniejszym fanpagem lotnisk na świecie, posiada też jeden z najwyższych wskaźników interaktywności fanów w wśród polskich stron firmowych. Podstawą zawartości profilu są aktualne informacje z życia lotniska oraz ciekawostki i informacje ogólnie związane z lataniem. Największym zainteresowaniem fanów cieszy się codzienna poranna prognoza pogody oraz comiesięczny kalendarz na pulpit.

Inne serwisy cieszą się mniejszą popularnością, choć warto odnotować, że filmy z Lotniska Chopina opublikowane w portalu YouTube wyświetlone zostały już ponad 340 tys. razy. Lotnisko Chopina jest również pierwszym portem lotniczym, który założył swój profil w portalu Google+ (obecnie śledzi go około 300 osób) oraz najpopularniejszym w Polsce miejscem „zameldowań” użytkowników serwisu lokalizacyjnego Foursquare (ponad 31 tys. check-in’ów).

– Te wszystkie pola aktywności pomagają nam budować zrozumienie dla działalności lotniska i zdobywać dla niego życzliwość. Na tym polega istota relacji publicznych, że stale i aktywnie podtrzymuje się kontakt z odbiorcami w tych miejscach i w tym czasie, które im najbardziej odpowiadają. Cieszymy się, że odbiorcy naszej komunikacji to zauważają i doceniają, komentuje Radosław Żuk, dyrektor Biura Public Relations Lotniska Chopina.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji