Raport: Które biura podróży są godne zaufania?

Autor tekstu: , Data publikacji:

Jak mówi się o biurach podróży w internecie? Które biura są najlepiej oceniane? Za co klienci najbardziej cenią biura podróży? Na te i inne pytania odpowiada niezależny raport pt. „Biura podróży w Internecie” przygotowany przez SentiOne oraz 4P research mix.

Jak mówią jego twórcy – to pierwsze w Polsce tak kompleksowe badanie branży turystycznej oparte w całości o dane pozyskane z monitoringu Internetu. Raport prezentuje opinie internautów dotyczące funkcjonowania biur podrózy, czyli tematu który jest obecnie na topie.

Celem sporządzonego raportu było zwrócenie uwagi na Internet jako medium ‘masowego rażenia’, w którym przekazywane informacje zaczynają wywierać znaczący wpływ na codzienne decyzje podejmowane przez konsumenta. Jednocześnie, raport ma za zadanie uświadomić biurom podróży, i nie tylko, że śledząc opinie swoich klientów w Internecie obie strony mogą na tym wiele zyskać.

Analizie poddane 10 najpopularniejszych pod względem liczby wypowiedzi w Internecie biur podróży. Zebrano na ich temat 5224 wypowiedzi w okresie od 1 kwietnia do 15 czerwca bieżącego roku.

Oto ranking najlepiej ocenianych biur podróży w Internecie:

Najlepiej ocenianym biurem podróży w Internecie według liczby pozytywnych komentarzy jest Itaka (498 pozytywnych wypowiedzi). Tuż za nią, na drugim miejscu znalazło się Rainbow Tours (207). Kolejne dwa miejsca zajęły biura: Almatur (177) oraz Neckermann (115).

Autorzy raportu sporządzili ‘mapę opinii’ na temat biur podróży, która obrazuje nie tylko ile, ale i jak pozytywnie mówi się na temat każdego z badanych biur podróży:

Biuro podróży Itaka wypada dobrze nie tylko pod kątem oceny (przewaga pozytywnych opinii nad negatywnymi), ale również udziału w dyskusji (mówi się o niej najwięcej ze wszystkich biur podróży). Co biorąc pod uwagę krytyczny charakter, z którego słyną polscy internauci jest bardzo dobrym wynikiem. Na tle innych biur podróży pozytywnie wyróżniają się także: Almatur,  Exim Tours, Funclub, Neckermann oraz Rainbow Tours, które charakteryzują się wysokim udziałem (ponad 50%) pozytywnych opinii na swój temat, chociaż dyskutuje się o nich relatywnie mniej. Itaka i Ecco Holiday zdominowały dyskusję w Internecie, ponieważ liczba komentarzy na ich temat stanowiła 53% wszystkich opinii na temat analizowanych biur podróży.

Jak wynika z raportu Polacy bardzo chętnie dzielą się swoimi wrażeniami z wakacji wykorzystując do tego Internet. Jest on także naturalnym miejscem, w którym Polacy szukają w pierwszej kolejności informacji na temat biur podróży i ofert wakacyjnych wojaży. Opinie umieszczane w sieci są dla nas cennym źródłem informacji dotyczących m.in. kondycji biura, jakości jego usług czy oceny podejścia do klienta, warto więc je monitorować.

Pełny raport można zobaczyć na stronie: http://biurapodrozywinternecie.pl

 

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji