Śpij dobrze, żyj dobrze

Autor tekstu: , Data publikacji:

W hotelarstwie określenie „mid market” oznacza solidność, gwarantowaną jakość i dobry serwis. W tym segmencie rynku Rezidor, należący do największych na świecie firm hotelarskich, plasuje jedną ze swoich marek – Park Inn.

Tytuł nie został wymyślony przez naszą redakcję. Pojawia się jako hasło w materiałach promocyjnych sieci Park Inn. Oznacza ofertę, która w rozsądnej cenie zapewnia gościom bardzo dobre warunki. Filzofia Park Inn jest na tyle prosta, że chciałoby się powiedzieć, iż nie ma w niej żadnej filozofii. Hotele tej sieci koncentrują się na tym, co dla gościa najważniejsze: komfortowym noclegu i świetnym serwisie. Podkreślmy, że z sukcesem, o czym świadczy rozwój marki. Dzisiaj Park Inn to ponad sto hoteli w 50 krajach Europy, Środkowego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Płn. – jeden (i jak na razie jedyny) znajduje się w Polsce, w Krakowie.

Na świecie…

Park Inn to marka stosunkowo nowa. Powstała w ramach firmy Carlson Hotels, która to firma w 2002 roku podpisała z Grupą Rezidor umowę na rozwój marek Park Inn, Country Inns & Suites oraz Regent w regionie EMEA. Pierwszym obiektem był hotel w Berlinie, powstał tam w 2003 roku. Ekspansja następowała szybko, Rezidor pozyskał np. w Szwecji 14 hoteli od firmy Winn i po remoncie nadał im nowe nazwy. W 2006 roku pojawił się pierwszy Park Inn w Rosji, w Jekaterynburgu. Ostatnie 2 lata to kolejne intensywne uruchamianie obiektów: w Polsce, Czechach, Estonii, na Litwie, w Nigerii czy Omanie. Park Inn poszerzył też swój zasięg o obie Ameryki.

Tempo rozwoju, trzeba przyznać, imponujące. Można by się zastanawiać, czy przy tym rozmachu firma poradziła sobie z wymaganiami gości. Jak jednak wykazał raport, przygotowany przez niezależną, istniejącą od 1968 roku, firmę JD Power And Associates, która zajmuje się badaniami marketingowymi, hotele Park Inn zostały bardzo wysoko sklasyfikowane wśród klientów. Studium objęło 17 sieci hotelowych, w badaniu wzięło udział 13 tysięcy gości, którzy odwiedzili je między majem a wrześniem 2009 roku. Sieć Park Inn otrzymała od nich najwyższe noty wśród trzy i czterogwiazdkowych hoteli średniej klasy.

Czym sobie zasłużyła na tak wysokie oceny? Pracownicy sieci twierdzą, że starają się, by ich hotele były przyjazne dla gości, tak biznesowych, jak i przyjeżdżających na wypoczynek. Znajduje to np. odzwierciedlenie w  sieciowym haśle „Yes, I can”. Ta, przyjęta przez pracowników całej Grupy Rezidor, formuła, oznacza nieustanną gotowość do zaspokajania potrzeb gości, pozytywne nastawienie i poważne traktowanie każdej prośby klientów. Ci z kolei, dzięki pobytowi w hotelach Park Inn, mogą zdobywać punkty w globalnym programie goldpoint plus, a potem korzystać z nich na wiele sposób, choćby przy wynajmie pokoi w ponad tysiącu hoteli na całym świecie lub przy zakupie biletów u ponad 20 przewoźników lotniczych.

…i w Polsce

Krakowski Park Inn wyróżnia się nowoczesna bryłą oraz wzornictwem. Już z daleka widać charakterystyczne logo z wielokolorowym podkreśleniem. Położony jest w samym sercu miasta, blisko najsłynniejszych atrakcji dawnej stolicy Polski, np. Wawelu czy Kazimierza. Hotel oferuje 152 pokoje, 10 apartamentów, salon fitness oraz saunę, do tego cztery sale konferencyjne oraz salę balową – powierzchnia przeznaczona na potrzeby biznesu wynosi aż 1000 m2.

Tym, co wyróżnia pokoje w hotelu Park Inn, i co jest charakterystyczne dla całej sieci, to kolory. Meble, obrazy na ścianach, narzuty i zasłony – wszystko to jest w intensywnych barwach, co nadaje pokojom żywotności. W pokojach goście mają do dyspozycji łóżko pojedyncze lub podwójne, zestaw do parzenia kawy i herbaty, darmowy bezprzewodowy Internet, sejf, telewizję satelitarną oraz mini bar. Dziesięć apartamentów to więcej przestrzeni, łazienki z wanną i prysznicem, szlafroki, kanały Pay TV w cenie.

Wyżywienie zapewnia gościom restauracja o nazwie RBG Bar & Grill. Dysponuje ona 140 miejscami i oferuje dania z grilla, kuchnię śródziemnomorską, a także dania wegetariańskie. Jest tu także sporo hamburgerów do wyboru, zaś goście biznesowi mogą korzystać z oferty lunchowej. Restauracja czynna jest od 06:30 do 23:00. Ofertę kulinarną uzupełnia bar, serwujący drinki oraz napoje (otwarty od 10:00 do 1:00 w nocy).

Krakowski hotel posiada zaplecze konferencyjne, które zaspokoi potrzeby biznesowych spotkań każdych rozmiarów, od najmniejszych po duże. Służą tym celom cztery sale konferencyjne i sala bankietowa, która jest w stanie zmieścić 460 osób. Sale są klimatyzowane, mają dostęp naturalnego światła, Internetu oraz wszelkiego rodzaju urządzenia, pozwalające przeprowadzić spotkanie. W hotelu znajduje się także zespół osób, które pomagają gościom przy organizacji spotkań. Park Inn oddaje także do dyspozycji klientów centrum biznesowe z komputerami, kopiarkami i drukarkami.

Dyskusja

Co myślisz o artykule?

Business Traveller

Dołącz do dyskusji