DAF Trucks NV wspólnie z VDL Groep, firmą technologiczną, która dostarczyła silniki oraz akumulatory E-Power, przeprowadzają pierwsze drogowe testy ciężarówek serii CF Electric.
Akumulatory VDL E-Power zapewniają szybkie ładowanie oraz zasięg do 100 kilometrów. Pełne naładowanie ogniw zajmuje 1,5 godziny. DAF CF Electric nadaje się idealnie do pracy w mieście, zastosowany układ napędowy nie wytwarza spalin a ciężarówka emituje niski poziom hałasu, dlatego świetnie sprawdzi się podczas nocnych dostaw.
DAF CF to ciągnik siodłowy w konfiguracji 4×2 przystosowany do współpracy z naczepami jedno lub dwuosiowymi, całkowita dopuszczalna masa zestawu wynosi 40 ton. Sercem maszyny jest silnik elektryczny o mocy 210 kW zasilany z litowo-jonowych akumulatorów o łącznej pojemności 170 kWh.
Preston Feight, prezes DAF Trucks wyjaśnia: – DAF ma długą historię opracowywania innowacyjnych rozwiązań w celu sprostania zmieniającym się potrzebom klientów, nadal będziemy zapewniać im pełen zestaw odpowiednich technologii. DAF jako jeden z pierwszych producentów wprowadził w Europie hybrydoweciężarówki i nadal rozwija hybrydowe oraz elektryczne układy napędowe. W obecnych czasach wiele miast rozważa wprowadzenie wymogów dotyczących zerowej emisji i bardzo niskiego poziomu hałasu, musimy być pewni, ze nasi klienci dostaną optymalne rozwiązania, gwarantujące sukces.
Willem van der Leegte, prezes VDL Groep mówi: – Udowodniliśmy już, że jesteśmy liderem w projektowaniu całkowicie elektrycznych autobusów, które wykorzystywane są w transporcie publicznym w całej Europie. Współpraca z firmą DAF w zakresie opracowania ciężarówki elektrycznej jest ekscytującym doświadczeniem i stanowi doskonałą okazję dla dwóch firm technologicznych mających siedziby w Eindhoven do zdobycia pozycji lidera segmentu elektrycznych pojazdów użytkowych“.