W styczniu i lutym z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do internetu w pociągach Express InterCity Premium (EIP) skorzystało ponad 17,5 tys. pasażerów, a w samym lutym było to około 540 osób dziennie. Pasażerowie korzystają z Wi-Fi średnio przez 53 minuty, pobierając podczas takiej sesji 243 MB danych. Łącznie pasażerowie pobrali do tej pory 4,3 TB danych, co dziennie daje 72 GB. Rekordzista podczas blisko pięciogodzinnej sesji pozyskał ponad 7 GB danych.
– Pierwsze miesiące funkcjonowania urządzeń Wi-Fi w składach Pendolino pokazują, że zastosowane rozwiązania systemowe działają w pełni sprawnie. Pasażerowie chętnie korzystają z tego udogodnienia, o czym świadczą chociażby długość trwania sesji i ilość pobieranych danych. Sukcesywnie na tory wyjeżdżają kolejne składy Pendolino wyposażone
w bezprzewodowy internet. Już w czerwcu połowa składów obsługujących połączenia kategorii EIP będzie posiadać darmowe Wi-Fi – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Pierwszy pojazd Pendolino wyposażony w Wi-Fi został oddany w grudniu 2018 roku. Dostęp do bezprzewodowego internetu jest obecnie zapewniony w czterech pociągach ED250 (o numerach bocznych 007, 011, 017, 018). Jeden z tych składów właśnie w tym tygodniu wyjechał na tory. Pojazdy są oznaczone wewnątrz piktogramami informującymi o dostępności bezprzewodowego internetu. Dodatkowo drużyny konduktorskie wygłaszają komunikaty o dostępności takiej usługi na pokładzie pociągu. W listopadzie tego roku zaplanowano zakończenie montażu Wi-Fi we wszystkich składach Pendolino.
Sieć Wi-Fi dostępna jest aktualnie w blisko 270 składach i wagonach PKP Intercity. Posiadają ją 225 wagony PKP Intercity oraz 44 elektryczne zespoły trakcyjne, czyli 20 składów PesaDART, 20 składów FLIRT3oraz cztery pociągi Pendolino. Zgodnie z planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80% składów PKP Intercity. Docelowo wszystkie pociągi przewoźnika będą posiadały tę usługę.