Polskie Linie Lotnicze LOT – jeden z najdynamiczniej rozwijających się przewoźników w Europie Środkowej i Wschodniej, w niedzielę 22 wrześniazainaugurowały regularne loty na trasie pomiędzy Budapesztem i Seulem. Od teraz trasa ta będzie obsługiwana przez samolot Boeing 787 Dreamliner trzy razy w tygodniu według następującego rozkładu:
LO 2001 BUD-ICN 12:25-6:05 (+1), wtorki, piątki i niedziele
LO 2002 ICN-BUD 07:30-13:15, poniedziałki, środy, soboty
– To kamień milowy w historii Polskich Linii Lotniczych LOT oraz kolejny etap budowania naszej drugiej bazy w Budapeszcie. Jestem przekonany, że nasza oferta spełni oczekiwania Koreańczyków i Węgrów. Turystyczny i biznesowy potencjał współpracy pomiędzy Budapesztem i Seulem jest ogromny – ruch pasażerski na tej trasie sięga 75 tysięcy osób, a liczba podróżnych podróżujących co roku pomiędzy krajami Europy Środkowo-Wschodniej a Seulem przekracza 580 tysięcy osób. Jako lider w tej części Europy LOT odpowiada na potrzeby pasażerów, oferując loty nie do jednej, ale do dwóch stolic europejskich – do Warszawy i Budapesztu – mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.
Lot na trasie Budapeszt-Seul trwa niespełna 11 godzin. Nowa oferta polskiego przewoźnika umożliwi pasażerom przesiadki na połączenia z Warszawą oraz Londynem (LCY), a także od 30 marca 2020 r. – na rejsy LOT-u z Budapesztu do:Brukseli, Bukaresztu, Pragi i Stuttgartu.
Pasażerowie podróżujący na pokładzie Dreamlinera mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka i kuchnią niczym z najlepszej restauracji, klasę LOT Premium Economy z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu, oraz klasę LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami i indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB.
Specjalnie dla pasażerów podróżujących na trasie Budapeszt-Seul LOT zapewnia,m.in. koreańskie menu, a pokładowy system rozrywki dostępny w języku koreańskim i węgierskim zawiera filmy koreańskie i węgierskie. Docelowo LOT planuje także zapewnić podczas każdego lotu jednego członka obsługi pokładowej władającego językiem koreańskim i węgierskim.
– Węgry są dla LOT-u jednym z kluczowych rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla LOT-u to także zupełnie nowy rozdział w procesie wykorzystywania potencjału związanego z naszym działaniem. Po raz pierwszy w swej 90-letniej historii LOT uruchamia połączenie do Azji spoza Polski – dodajeRafał Milczarski.
Uruchomienie lotów na trasie Budapeszt-Seul to kolejny krok w procesie tworzenia portu przesiadkowego LOT-u w Budapeszcie. Począwszy od 30 marca 2020 r. liczba rejsów obsługiwanych przez LOT ze stolicy Węgier wyniesie łącznie 12 – pasażerowie będą mogli bezpośrednio polecieć do Warszawy, Krakowa, London-City, Bukaresztu, Brukseli, Stuttgartu, Pragi, Belgradu, Sofii, a także do Nowego Jorku, Chicago i Seulu. Do obsługi nowo zapowiedzianych europejskich lotów, trzy samoloty typu Embraer 195 będą na stałe stacjonować w Budapeszcie. Począwszy od następnego sezonu letniego, w skład floty przewoźnika w Budapeszcie wejdą cztery maszyny wykorzystywane do połączeń krótkodystansowych i jeden Boeing 787 Dreamliner.
Obecnie do obsługi bezpośrednich połączeń z Budapesztu LOT zatrudnia 80 stewardes i stewardów oraz kilkunastu pilotów pochodzenia węgierskiego. Na bieżąco prowadzi rekrutacje pozyskując nowych kandydatów – tylko do końca tego roku planuje zatrudnić ok. 150 pilotów do obsługi baz w Warszawie i Budapeszcie. Uruchomienie nowych rejsów z Budapesztu to kolejny element realizacji strategii rentownego wzrostu Polskich Linii Lotniczych LOT, której celem jest budowanie pozycji lidera przewozów w Europie Środkowej i Wschodniej.