LOT, z 94-letnią historią, jest jednym z najważniejszych symboli polskiego lotnictwa, a znak żurawia to nie tylko rozpoznawalne logo, ale przede wszystkim obietnica komfortu i synonim najwyższych standardów. Produkty stworzone przez Krosno Glass są dowodem, że LOT dotrzymuje tej obietnicy. Polski przewoźnik od dawna poszukiwał na swoje pokłady szkła, które będzie połączeniem nowoczesnego wzornictwa i elegancji. Dodatkowo niezwykle ważne było, aby nowe produkty miały wymiary dokładnie odpowiadające szufladom wózka cateringowego, a także były trwałe. Krosno Glass spełniło wszystkie powyższe oczekiwania.
Dzięki tej kooperacji polskie wzornictwo będzie prezentowane na światowych rynkach. Na gościnnych pokładach samolotów LOT-u produkty dotrą do ponad 100 portów lotniczych w Afryce, Ameryce Północnej, Azji i Europie. Jest to doskonała wizytówka kraju i inspiracja dla innych, aby odkrywali profesjonalizm oraz innowacyjność, jakie oferuje polska gospodarka.
– Współpraca Krosna Glass i Polskich Linii Lotniczych LOT, dwóch doskonale znanych polskich marek, jest prawdziwie wyjątkowa. Połączenie sił producenta szkła o stuletniej historii i jednej z najstarszych linii lotniczych na świecie pozwoli nie tylko sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających pasażerów, ale również przyczyni się do promocji tradycji polskiego designu i rzemiosła – podkreśla Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu i Customer Experience.
Aby uczcić setne urodziny Krosno Glass, które przypadają właśnie w tym roku, na pokładach PLL LOT pojawi się specjalna szklanka, która wzornictwem nawiązuje do lat 20′ XX wieku – okresu powstania firmy. Projekt doskonale prezentuje jak z połączenia tradycyjnego wzornictwa i nowoczesnego wykonania może powstać coś naprawdę wyjątkowego. To nie koniec planów związanych z obchodami jubileuszu. Już wkrótce jeden z samolotów PLL LOT – Boeing 737 MAX, otrzyma specjalne malowanie, celebrujące urodziny marki.
– Nie kryjemy radości, że na pokładach Polskich Linii Lotniczych LOT pojawią się kieliszki oraz szklanki zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę Krosno Glass. Miło jest patrzeć jak dwie polskie marki, cenione i kochane od pokoleń, wspierają się, a także wzajemnie promują swoją działalność. W tym roku nasza marka obchodzi 100-lecie swojego istnienia, więc współpraca z PLL LOT jest niewątpliwie pięknym prezentem urodzinowym – mówi Małgorzata Piwowarska-Pinilla, Dyrektor Marketingu Krosno Glass.
Krosno Glass to marka, której historia niesie ze sobą ponadczasowe wzornictwo oraz wielopokoleniowe doświadczenie mistrzów w swoim fachu: artystów-hutników, projektantów, szlifierzy i zdobników. To w ich rękach każdego dnia powstają małe dzieła sztuki, które zdobią wnętrza na całym świecie. W ciągu 100 lat historii marki Krosno, produkty trafiły m.in. na stoły: Cesarzowej Japonii, Szejków Arabskich, Królowej Elżbiety II, czy na Igrzyska Olimpijskie w Monachium. Karafka z Krosna od lat stoi również w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z niej Marszałek Sejmu.