Air France planuje dalszą ekspansję w Ameryce Północnej, która stanowi obecnie jeden z najbardziej dynamicznych rynków na świecie. W najbliższym sezonie zimowym 2023-2024, francuska linia planuje zaoferować do 212 lotów tygodniowo do 21 miast w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Przewoźnik otworzy nową trasę z Paryża do Raleigh-Durham w USA, będzie kontynuować zainaugurowane niedawno loty do Ottawy w Kanadzie, wznowi trasę Montreal-Gwadelupa, a także zwiększy liczbę połączeń do Dallas-Fort Worth w Teksasie oraz do Montrealu i Vancouver w Kanadzie.
Raleigh-Durham – 14. destynacja Air France w Stanach Zjednoczonych
30 października 2023 r. Air France zainauguruje nową trasę do Raleigh-Durham (RDU). Będzie to już jego 14. kierunek w Stanach Zjednoczonych po: Atlancie, Bostonie, Chicago, Dallas-Fort Worth, Detroit, Houston, Los Angeles, Miami, Nowym Jorku (JFK), Newark, San Francisco, Seattle i Waszyngtonie. Na nowej trasie przewoźnik będzie oferował 3 bezpośrednie loty tygodniowo (w poniedziałki, środy i piątki) z paryskiego lotniska Charles de Gaulle’a. Loty będą realizowane samolotem Boeing 787-9 Dreamliner, który zabiera na pokład 279 pasażerów (30 miejsc w Klasie Biznes, 21 w Premium Economy i 228 w Klasie Ekonomicznej).
Rozkład połączeń do/z Raleigh-Durham (wg. czasu lokalnego):
AF692: wylot z Paryża (CDG) o 13:30, przylot do Raleigh-Durham International o 16:35
AF693: wylot z Raleigh-Durham o 18:45, przylot do Paryża (CDG) o 08:25 (następnego dnia)
Raleigh-Durham – druga Dolina Krzemowa USA
Miasto Raleigh, które jest stolicą Karoliny Północnej, jest jednym z najbardziej dynamicznie działających ośrodków w południowych Stanach Zjednoczonych. Wraz z sąsiednimi miastami – Durham i Chapel Hill mieści trzy prestiżowe uniwersytety i wspólnie tworzy tzw. „Trójkąt badawczy”, który stanowi uznane centrum edukacji, badań i innowacji. Research Triangle Park jest drugim po Dolinie Krzemowej, ważnym ośrodkiem badań i rozwoju zaawansowanych technologii w USA.
Raleigh, które stanowi mieszanką tradycji, historii i nowoczesności jest potocznie zwane „Miastem Dębów”, za sprawą mnogości drzew tego gatunku, posadzonych wzdłuż wielu ulic.
Połączenie lotnicze między Paryżem a Raleigh było poprzednio obsługiwane przez linię Delta – partnera Air France w transatlantyckim joint-venture, do którego należą Air France, KLM, Delta Air Lines i Virgin Atlantic.
Oprócz nowej trasy do/z Raleigh-Durham, zimowy rozkład lotów Air France zaoferuje większą liczbę lotów do/z Dallas-Fort Worth w Teksasie, która w porównaniu z ubiegłym rokiem, wzrośnie z 3 do 5 tygodniowo.
Tymczasem KLM – partner Air France w ramach Grupy Air France-KLM, uzupełni jesienno-zimową ofertę Grupy o 12 kierunków w Stanach Zjednoczonych: Atlantę, Austin, Boston, Chicago, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Miami, Minneapolis-Saint Paul, Nowy Jork (JFK), San Francisco i Waszyngton.
Do 38 lotów tygodniowo do 4 miast w Kanadzie
W nadchodzącym sezonie jesienno-zimowym Air France, który jest europejskim liderem pod względem liczby miejsc oferowanych na lotach między Europą a Kanadą, planuje dalszą rozbudowę swojej oferty. Będzie to możliwe między innymi dzięki włączeniu do siatki nowego kierunku – Ottawy. Nowa kanadyjska destynacja, której inauguracja miała miejsce 27 czerwca b.r. pozostanie w rozkładzie lotów Air France również zimą. Na wspomnianej trasie, z wylotem z Paryża linia będzie obsługiwać 5 lotów tygodniowo – w poniedziałki, wtorki, czwartki, soboty i niedziele, samolotem Boeing 787-9 wyposażonym w 279 miejsc (30 w Klasie Biznes, 21 w Premium Economy i 228 w Klasie Ekonomicznej). Air France jest jedynym przewoźnikiem oferującym bezpośrednie loty między Ottawą a Europą.
Rozkład połączeń do/z Ottawy (wg. czasu lokalnego):
AF328: wylot z Paryża (CDG) o 13:10, przylot do Ottawy o 15:05
AF327: wylot z Ottawy o 17:15, przylot do Paryża (CDG) o 06:05 (następnego dnia)
Przewoźnik planuje również więcej lotów do Montrealu (z 17 do 21 połączeń tygodniowo) oraz Vancouver (z 3 do 5 tygodniowo). W zimowym rozkładzie Air France znajdą się w sumie 4 kanadyjskie miasta: Montreal, Vancouver, Toronto i Ottawa.
Dodatkowo, do kanadyjskiego Montrealu, podróżni będą mogli ponownie (od 2 grudnia b.r.) latać Air France bezpośrednio z Gwadelupy (Pointe-à-Pitre). Stwarza to ciekawą możliwość połączenia zimowej i letniej scenerii w ramach jednego wyjazdu, na jednym bilecie. Montreal jest jednym z 5 destynacji obsługiwanych przez regionalną siatkę Air France na Karaibach, która łączy Pointe-à-Pitre (Gwadelupa) i Fort-de-France (Martynika) z Belém (Brazylia), Cayenne (Gujana Francuska), Miami (USA) i Montrealem (Kanada).
Na kanadyjską ofertę partnera Air France – linii KLM, tej zimy składa się 5 kierunków. Będą to: Calgary, Edmonton, Montreal, Toronto i Vancouver. Ponadto, obie linie oferują regularny transfer specjalnym autobusem między Montrealem (lotnisko Pierre Elliott Trudeau ) a Quebec City i Ottawą (bezpłatnie w ramach biletu Air France) oraz pomiędzy Montrealem-Trudeau i Ottawą (bezpłatnie w ramach biletu KLM).