Prawa część parteru to dwa bary, gdzie koncentruje się wieczorne życie. Jest tam także duży telewizor, na którym odbywa się wspólne oglądanie sportowych imprez – niedawno oczywiście piłki ręcznej, bo warszawski Courtyard to ulubiony hotel naszej narodowej kadry (ponoć uwielbiają hotelową kuchnię) i od trzech lat ich „warszawski dom” podczas wyjazdów na najważniejsze turnieje.
POŁOŻENIE
To jedyny hotel na stołecznym lotnisku. Znalezienie wolnego pokoju w ciągu tygodnia nie zawsze jest łatwe. W lobby umieszczono ekran z informacjami o odlotach samolotów, wyjeżdżający goście mają aktualne wiadomości.
WYPOSAŻENIE POKOI
Hotel oferuje 236 pokoi, w tym dwa apartamenty. Ten noszący imię Fryderyka Chopina gościł wiele Bardzo Ważnych Osób, w tym prezydentów. Połowa pokoi wyposażona jest w dwa pojedyncze łóżka, reszta w podwójne, uznane za najwygodniejsze łóżko wśród 800 Courtyardów na świecie (taką nagrodę, na podstawie ocen gości, przyznała hotelowi korporacja Marriott). W każdym pokoju gość liczyć może na wygodne biurko z ergonomicznym fotelem, indywidualnie sterowaną klimatyzację, sejf mieszczący laptopa, dwie linie telefoniczne, dostęp do szybkiego, przewodowego Internetu (dodatkowo płatne), minibar, zestaw do parzenia kawy i herbaty oraz żelazko z deską do prasowania. Na piątym piętrze, zwanym Executive, mieszczą się pokoje o podwyższonym standardzie. Osiem pokoi przystosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych.
ZAPLECZE BIZNESOWE
Hotel nastawiony jest na organizację konferencji, ma więc bardzo dobrze przygotowane zaplecze, kadrę i catering. Sale konferencyjne, w sumie 15, mają łącznie 950 m2 powierzchni. Największa (433 m2) pomieści nawet 450 osób. W razie potrzeby, dzięki systemowi przesuwnych ścian, może zostać podzielona na 4 mniejsze pomieszczenia. Pozostałe sale noszące nazwy polskich miast (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Gdynia, Sopot) mają powierzchnię od 20 do 92 m2. Wszystkie są klimatyzowane, mają dostęp do bezprzewodowego Internetu i wyposażone są w nowoczesny sprzęt potrzebny podczas konferencji i prezentacji. Przerwy kawowe odbywają się w przestronnym foyer.
RESTAURACJE I BARY
Położona na antresoli restauracja Brasserie (czynna od 6:00 do 22:30) mieści 150 gości i serwuje doskonałe dania kuchni międzynarodowej i polskiej. Można tam trafić na dni promujące potrawy z różnych regionów świata. Obok usytuowano nieduże pomieszczenie, które można odizolować od innych – to miejsce na kulinarne spotkania w bardziej intymnej atmosferze.
Na parterze na gości czeka Cyber Cafe (od 8:00 do 23:00) oraz wspominany już Lobby Bar (czynny do pierwszej w nocy) z wygodnymi klubowymi fotelami, serwujący alkohole i lekkie przekąski. We wszystkich publicznych strefach dostępny jest bezprzewodowy Internet, dostęp wykupić można w recepcji lub u kelnera. Bezpłatnie goście mają możliwość skorzystania z sieci przy stanowiskach komputerowych zlokalizowanych obok recepcji.
RELAKS
Przez całą dobę działa centrum fitness z olbrzymimi oknami wychodzącymi na lotnisko . Dostęp do centrum mają jedynie goście hotelowi.
OCENA
Czterogwiazdkowa przystań dla biznesmena w krótkiej lub kilkudniowej podróży, ze wszystkim, czego może potrzebować.
FAKTY
Pokoje: W hotelu jest 236 pokoi (2 apartamenty) – 118 pokoi to Deluxe King, 116 Deluxe Double.
Tipy: Dobra lokalizacja na lotnisku, doskonała kuchnia.
Koszty: W ciągu tygodnia pokój Deluxe King Standard kosztuje 540 zł, w weekendy od 235 zł.
KONTAKT
Żwirki i Wigury 1,
00-906 Warszawa,
tel. +48 22 650 01 00,