We wszystkich samolotach wylatujących do i z Londynu, w klasie business first znajdują się łóżka. Standard ten jest obecnie wprowadzany w całej flocie Continental. B777 będą latać na tej trasie do końca roku, a B757 zostaną wycofane pod koniec maja 2011. W zamian zostaną wprowadzone Boeingi B767-400ER oraz 767-200ER i prawdopodobnie przyszła fuzja firmy Continental z linią United Airlines nie pokrzyżuje tych planów.
ODPRAWA
Przybyłam na Terminal 4 lotniska Heathrow o 9:15 na lot CO113 o 11:15 i przeszłam do Strefy E. Oba stanowiska odprawy klasy biznes były puste. Pokazałam paszport przy mniejszym stanowisku, pozostałe formalności dokończyłam przy stanowisku głównym. Proces ten był bardzo szczegółowy a obsługa sprawdzała status mojej wizy oraz chciała wiedzieć, gdzie zatrzymam się w Stanach. Przejście przez stanowisko kontroli zajęło mi kolejne 5-10 minut.
LOUNGE
Linia Continental przeszła z sojuszu Skyteam do Star Alliance, ale ponieważ pozostaje w Terminalu 4, korzysta z saloniku Skyteam, znajdującego się naprzeciwko wyjścia numer 10. W saloniku panowała cisza i można było tam dostać m.in. gofry oraz bułki z bekonem.
WEJŚCIE NA POKŁAD
O 10:30 ogłoszono mój lot, więc udałam się z saloniku do gate’u 5. Skorzystałam z przywileju pierwszeństwa dla pasażerów biznesu, a gdy byłam już na pokładzie, zaproponowano mi napój i gazetę. Otrzymałam także menu i zestaw podróżny. Następnie załoga powitała pasażerów.
MIEJSCE
W B757 są cztery rzędy dla klasy biznes, w układzie 2+2 (A-B, E-F). Fotele są lekko przekrzywione w kierunku okna (zobacz na planie), pokryte granatowym materiałem i umieszczone w nieruchomej obudowie. Mają regulowany zagłówek, pochylenie, podparcie lędźwiowe oraz podnóżek. Szerokość fotela to 53 cm, po połączeniu z przednią pufą tworzy on płaskie łóżko o długości 193 centymetrów. Mój fotel miał numer 3B. Łóżko było wygodne i, choć nie spałam podczas tego lotu, skorzystałam z tego udogodnienia podczas podróży powrotnej na pokładzie B777.
System rozrywki pokładowej posiada 15,5-calowy ekran oraz wejście na iPoda, a pod ekranem znajduje się półeczka. Z oparcia fotela wysuwa się niemałych rozmiarów stolik – jest on jednak nieco niestabilny, gdy położy się na nim laptopa. Po lewej stronie, z tyłu, znajduje się tzw. „tower of power” czyli gniazdko elektryczne, gniazdo USB oraz wyjścia słuchawek a także skrytka na małe przedmioty. Fotel dysponuje również zasłonką zapewniającą pasażerowi prywatność. System rozrywki pokładowej miał 40 filmów do wyboru, z czego osiem było nowościami – w B777 wybór jest większy.
KTÓRE MIEJSCE WYBRAĆ?
Wszystkie fotele mają jednakową przestrzeń na nogi, ale ponieważ rząd pierwszy znajduje się za przednią ścianką, pufa i półka są nieco szersze (choć półka jest też nieco płytsza). Siedząc w fotelu przy oknie nie męczy nas odgłos kroków innych pasażerów, ale nie mamy bezpośredniego dostępu do przejścia. Tuż przed pierwszym rzędem oraz za rzędem czwartym znajdują się toalety i kuchnie.
LOT
Wystartowaliśmy o 11:35 i wkrótce po tym obsługa rozdała nam ciepłe ręczniki, napoje i orzeszki. Wybór potraw był bardzo szeroki. Na początek chleb oraz trzy przystawki – rosół z ziemniakami, krewetki oraz krokieciki. Wszystkie były przepyszne. Następnie podano sałatę a do niej danie główne, do wyboru: filet wołowy z kluseczkami (niezły), kurczak pieczony, halibut oraz makaron. Nie było karty win, ale bez problemu można było zamówić Bordeaux lub Burgundy.
Po podaniu sera, deseru oraz kawy i herbaty, uprzątnięto talerze, dzięki czemu mogłam zabrać się do pracy. Istnieje również coś takiego jak posiłek typu „executive”, składający się z przystawki, sałatki i dania głównego – są one serwowane o każdej porze, wedle naszego życzenia. W dalszej części lotu pasażerowie mogli poprosić o chipsy, napoje, mleko i ciasteczka. Przed wylądowaniem podano również ostatni posiłek w postaci tortilli z kurczakiem i sałatki owocowej. Obsługa była miła i troskliwa.
PRZYLOT
Wylądowaliśmy na lotnisku Newark o 13:55. Formalności imigracyjne zajęły około 15 minut, moja walizka czekała na mnie na karuzeli.
OCENA
To wyjątkowy produkt linii Continental – fotel jest wygodny i oferuje przemyślane rozwiązania a obsługa jest bez zarzutu.
FAKTY
układ siedzeń: 2+2
długość fotela po rozłożeniu: 193 cm
szerokość fotela: 53 cm
KOSZT
Bilet, rezerwowany przez internetową stronę linii, kosztował we wrześniu tego roku 3144 dolary.
KONTAKT