Tried and Tested. Mazda CX 5. Gepard wśród crossoverów

Autor tekstu: , Data publikacji:

Po prezentacji najnowszej wersji Mazdy CX 5, amatorzy kompaktowych SUV–ów mają kłopot. Rynek oferuje coraz więcej modeli, więc i decyzja coraz trudniejsza. Trzeba przyznać, że nowy kompaktowy SUV oparty na koncepcji innowacyjnej technologii SkyACTIV i zupełnie nowej stylizacji „KODO” czyli Soul of Motion (Dusza ruchu), robi wrażenie i przenosi nas w XXI wiek.

Fascynują mnie przełomowe technologie, jednak na pierwszym miejscu stawiam bezpieczeństwo. W tym modelu wszystko zostało ujęte w jeden pakiet, a firma oferuje też wyjątkową paletę kolorów i 4 warianty wyposażenia: SKYGo, SKYMotion, SKYEnergy i SKYPassion. Jadąc do Krakowa testowałam MAZDĘ CX-5 w wersji Diesel z wyposażeniem SKYPassion .

Wrażenia

Nowy design to zasługa japońskich konstruktorów pod wodzą projektanta Ikuo Maeda. Ich filozofia „Zoom–Zoom” odzwierciedla dynamizm, uduchowienie, emocje, którymi obdarzają swoje modele. Moja Mazda, w pięknym kolorze Deep crystal blue błyszczała w słońcu i dumnie prezentowała masywną sylwetkę.

Od razu zwróciłam uwagę na biksenonowe przednie światła, które rzeczywiście, tak jak mi opowiadano, przypominają oczy geparda. Nadwozie także nawiązuje do dynamiki, piękna ruchu i gibkości zwierząt. Mocno zaznaczone nadkola i 19–calowe koła tworzą potężną ale zgrabną sylwetkę. Tył z dużą klapą bagażnika (pojemność 503 l) także ma niespodziankę. Roleta bagażnika podnosi się wraz z tylnymi drzwiami, by ułatwić załadunek.

Wnętrze

Komfort siedzeń bez zarzutu, dobrze wyprofilowane siedzenie kierowcy – wysoka pozycja daje świetną widoczność i poczucie bezpieczeństwa. W testowanym modelu tapicerkę pokryto jasną skórą, co dodawało wnętrzu elegancji i jeszcze większej przestronności. Deska rozdzielcza funkcjonalna i intuicyjna, przemyślana w każdym szczególe, widoczne zegary, choć brakowało mi czytelnej informacji o szybkości. Duże lusterka boczne, a materiały użyte do wykończenia wnętrza i nagłośnienie (9 głośników firmy Bose) – z najwyższej półki.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów zapewniała precyzyjne przełączanie ze sportowym pazurem, ale także ekonomiczne spalanie. Na autostradzie auto sprawowało się znakomicie. Mimo wiatru nie odczuwałam zmiany w przyczepności kół. No i na koniec najważniejsze – systemy bezpieczeństwa. Reflektory z funkcją HBC – automatyczne przełącza światła drogowe na mijania, SCBS – ostrzega przed najechaniem na tył pojazdu przed nami i wykrywając zagrożenie uruchamia zatrzymanie pojazdu, LDWS – informuje o opuszczeniu pasa ruchu. Nie sposób opisać wszystkich zalet tego modelu…

Ocena

Crossover MAZDA CX-5 to skonstruowane według innowacyjnej technologii SKYACTIV auto terenowo–rekreacyjne i jedno z najbezpieczniejszych w segmencie – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Nagrody także za osiągi i niskie zużycie paliwa. Gepard wśród crossoverów!

CENA
od 86 400 zł