WSkandynawskich Liniach Lotniczych cenimy Twój czas – temu hasłu podporządkowanych jest bardzo wiele działań przewoźnika z Północy. Linie SAS dążą do tego, by stworzyć taki system obsługi, żeby wszystkie konieczne czynności, związane z lotem, zabierały pasażerom jak najmniej czasu. To stąd rozwój systemu informacji z wykorzystaniem SMS-ów, odprawa przy użyciu Internetu lub telefonu komórkowego, a także Fast Track, czyli szybka ścieżka odprawy.
Nic dziwnego – akurat w lotnictwie pasażerskim nowoczesne technologie umożliwiają wprowadzenie rozwiązań, znacznie ułatwiających proces podróżowania. Ot, choćby rozwój systemu informacyjnego z wykorzystaniem SMS-ów, dzisiaj to, że telefon komórkowy służy na lotnisku jako mobilna karta nikogo nie dziwi. Lub odprawa przez Internet, z której korzysta już ponad 40 procent pasażerów SAS-u.
To oczywiście nie wszystkie propozycje skandynawskich linii dla firm. Niedawno SAS wprowadził promocję o nazwie Cashback. I w istocie o zwrot gotówki tu chodzi. Każda firma, która zarejestrowała się w programie, może do końca maja liczyć na zwrot części kosztów podróży, odbytych samolotem SAS-u oraz Blue1. Jeżeli firma zrealizuje przeloty, obejmujące 8 segmentów w ciągu miesiąca, np. dwa bilety w obie strony do Skandynawii, w Europie, USA lub Azji, z przesiadką w Kopenhadze lub Oslo, to za każdy zrealizowany segment otrzyma zwrot kosztów. W klasie ekonomicznej będzie to 20 PLN, w Economy Extra 60 PLN, zaś w Business 100 PLN.
Rozbudowaną i ciekawą propozycją jest program o nazwie EuroBonus. Ma on trzy poziomy. Pierwszy z nich nosi nazwę Basic. Zbieranie punktów odbywa się w nim wraz z odbyciem pierwszej podróży po zarejestrowaniu się w programie. Od tego momentu pasażerowi przysługują specjalne przywileje, jak choćby zniżki przy wynajmie samochodów (od 5 do 15 procent, w zależności od sieci wypożyczalni).
Członek programu Basic może używać także karty EuroBonus jako elektronicznego biletu. Może również zarejestrować się w serwisie, który automatycznie, z wykorzystaniem SMS-ów, będzie go informował o wszystkich danych, dotyczących jego lotu. Poza tym American Express, Diners Club i MasterCard oferują uczestnikom programu posiadanie wspólnej z EuroBonus prywatnej karty kredytowej, co pozwala np. uzyskać rozszerzoną ofertę ubezpieczenia na podróż.
Poziom Silver programu EuroBonus daje dużo więcej korzyści. Pierwszą jest zwiększona o 15 procent liczba przyznawanych punktów za wszystkie loty w samolotach SAS-u, Blue1, airBaltic, Estonian Air oraz Wideroe – może także korzystać ze stanowisk odprawy tych linii dla biznesu, a także zwiększyć wagę swojego bagażu o 10 kg (za wyjątkiem lotów do USA i Ameryki Płd.). Uczestnik poziomu srebrnego jest także traktowany priorytetowo przy tworzeniu listy oczekujących. Zniżki w wypożyczalniach aut, wspólna karta z DinersClub lub MasterCard oraz różne przywileje w hotelach to także część korzyści.
Najwyższym poziomem programu EuroBonus jest Gold. Tu pasażerowie mają, rzecz jasna, najwięcej przywilejów. Poza wszystkimi korzyściami z poziomów niższych, jest to także dostęp do salonów biznesowych czy do szybkiej ścieżki odprawy Fast Track. Uczestnik poziomu Gold otrzymuje o 25 procent punktów wiecej za loty liniami SAS, Blue1, airBaltic, Estonian Air i Wideroe. Ma zapewniony najwyższy priorytet na liście oczekujących. Jego bagaż może być cięższy o 20 kg. Ma pierwszeństwo przy odprawie we wszystkich liniach partnerskich Star Alliance, zniżki przy wynajmie samochodów i w hotelach, a do tego specjalna karta wraz z DinersClub lub MasterCard.