Hotelowe preferencje podróżujących służbowo

Autor tekstu: , Data publikacji:

Wygodne łóżko i bezpłatny dostęp do Wi-Fi, to najważniejsze, czego szuka klient korporacyjny w hotelu – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek I Opinia na zlecenie HRS.

Wygodne łóżko oraz bezpłatny dostęp do Internetu (Wi-Fi) to odnośnie pobytu w hotelu, najczęściej wymieniane oczekiwania osób podróżujących służbowo (odpowiednio 28% i 25% wskazań). Takie wyniki badań wskazują, że respondenci podróżujący służbowo cenią sobie zarówno komfortowy wypoczynek – możliwość wyspania się, jak również skorzystania z Internetu, niezbędnego do pracy podczas delegacji.

O ile dla kobiet najważniejsze jest wygodne łóżko, o tyle podróżujący służbowo mężczyźni najbardziej cenią sobie bezpłatny dostęp do Internetu.

Trzecim z kolei najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym zwiększenie wydajności pracy podczas podróży, jest smaczne śniadanie (15% wskazań).

– Hotelarze często zapominają o tym, jak ważnym elementem dla podróżujących służbowo jest śniadanie. Obecnie obserwujemy trend do wyłączania ceny śniadania z kosztów zakwaterowania. O ile w przypadku klienta polskiego nie jest to jeszcze duży problem, o tyle klienci zagraniczni nie lubią tego (głównie ze względu na kwestie rozliczeń podróży służbowej), chętniej więc rezerwują hotele, w których cena obejmuje nocleg i śniadanie. Sama jakość śniadań jest także ważna. Zyskują hotele, które nie oszczędzają na gatunku kawy czy jakości pieczywa. Obserwujemy wręcz przywiązanie klientów do hoteli, w których śniadanie jest różnorodne i smaczne – zauważa Agnieszka Sapa, dyrektor Działu ds. Współpracy z Hotelami HRS Polska.

Możliwość bezpłatnego anulowania rezerwacji jest najważniejsza dla co dziesiątej osoby – głównie dla kobiet, które prawdopodobniej częściej zmieniają plany delegacji i cenią sobie elastyczność w tym zakresie.

– Nasi klienci poszukują i doceniają oferty, które łączą niską cenę, darmowe Wi-Fi, parking i możliwość bezpłatnej anulacji rezerwacji do godziny 18.00 planowanego dnia przyjazdu – podkreśla Maria Łukasiak, Dyrektor Sprzedaży w HRS Polska.

Miła obsługa oraz duży pokój liczą się dla mniej niż 10% badanych – może mieć to związek z faktem, iż podróżujący biznesowo mało czasu spędzają w pokoju hotelowym (jeśli już to raczej śpią lub pracują), tym samym mają niewielki kontakt z obsługą hotelową. Miła obsługa może być również traktowana jako standard i podstawa funkcjonowania dobrego hotelu. Na miłą obsługę zwracają uwagę raczej starsi respondenci, niż ci z młodszej grupy wiekowej.

Najmniejsza liczba osób podała bezpłatny parking jako ważny element „wyposażenia hotelu“ (6%), co jest spowodowane tym, że większość osób nie dojeżdża do hotelu samochodem, lecz np. zamawia taksówkę.

Warto zwrócić uwagę, że fakt, iż to, że osoby podróżujące służbowo cenią dany hotel, nie jest uzależnione od ilości gwiazdek, które posiada, ale od wielu innych czynników. Jakość śniadania może być różna, a bezpłatny dostęp do internetu nie jest standardem, na przykład w hotelach cztero czy pięcio gwiadkowych. Wybierając hotele dla pracowników firmy warto więc zwrócić uwagę na hotele nominowane w popularnych plebiscytach, jak np. HOTEL ROKU.

Każda edycja plebiscytu HOTEL ROKU przynosi coś nowego. Tegoroczna, trzecia edycja plebiscytu wyłoni hotele preferowane przez organizatorów i osoby podróżujące służbowo – zdradza Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska.

Hotelowe preferencje podróżujących służbowo