Był to trzeci rok z rzędu, kiedy branża lotnicza odnotowała wysoki poziom bezpieczeństwa.
Do 30 listopada 2012 r. wskaźnik incydentów lotniczych linii będących członkami IATA wyniósł 1,03 incydent na 1 mln mil lotów.Główną przyczyną odnotowanych incydentów były incydenty na pasach startowych, chociaż ich wskaźnik spadł z 20 w 2011 roku do 17 w 2012 r.
W skali globalnej, wskaźnik wypadków wyniósł na dzień 30 listopada 2012 r. 2,14 na 1 mln mil lotów, w porównaniu z 2,58 w 2011 roku.
Pod koniec grudnia ub. roku odnotowano poważny wypadek na moskiewskim lotnisku Wnukowo, kiedy podczas lądowania pasażerskiego samolotu rosyjskich linii lotniczych Red Wings doszło do katastrofy i tragicznej śmierci pięciu spośród ośmiu członków załogi na pokładzie. Na pokładzie nie było pasażerów. 25 grudnia rozbił się samolot Fokker 100 linii Air Bagan zabijając jedną osobę na ziemi. Samolot uległ zniszczeniu. Żadna z tych linii nie jest członkiem IATA.
W 2012 r. wskaźnik wypadków w Ameryce Północnej wyniósł 0,97 zdarzeń na 1 mln mil (w 2011 – 1,56), w regionie Ameryki Łacińskiej i Karaibów uległ poprawie o 74% i wyniósł 1,37. W krajach Wspólnoty Niepodległych Państw wskaźnik uległ poprawie o 60%.
Najwyższy, wynoszący 12,69 wskaźnik odnotowano w 2012 r. w Afryce, choć żaden z przewoźników afrykańskich należących do IATA nie odnotował wypadku. IATA kładzie duży nacisk na poprawę stanu bezpieczeństwa transportu lotniczego w Afryce.