Ryanair podjął decyzję o wprowadzeniu na pokładach swoich samolotów klasy biznesowej w oparciu o wewnętrzną analizę grup podróżnych korzystających z usług przewoźnika. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ryanair’a około 25 proc. wszystkich podróżnych to klienci korporacyjni, podróżujący w celach biznesowych.
Jak zapowiada Ryanair, pasażerowie decydujący się na podróż w klasie biznesowej będą mogli liczyć na udogodnienia takie jak przyśpieszone kontrole bezpieczeństwa, priorytet wejścia na pokład, siedzenia typu premium a także przywilej zabrania ze sobą do samolotu bagażu podręcznego o maksymalnej masie 20 kg. Dodatkowo podróżnym, którzy zdecydują się na podróż w klasie biznes przewoźnik zapewnia udogodnienie w postaci tzw. „elastycznego biletu” umożliwiającego zmianę terminu lotu bez ponoszenia dodatkowych opłat.
– Dziś jedna czwarta naszych pasażerów to klienci podróżujący w celach biznesowych, dla których ważny jest standard, wygoda i łatwość podróżowania. Od dziś grupa klientów decydujących się na podróż w klasie biznes będzie mogła liczyć na wszystkie te udogodnienia, przy jednoczesnym zachowaniu kluczowych dla Ryanair’a standardów takich jak punktualność, niskie ceny i największa wśród europejskich przewoźników siatka połączeń – tłumaczył Kenny Jacobs, dyrektor marketingu w Ryanair.