TripAdvisor to światowy serwis turystyczny, znany w 39 krajach, również w Polsce, który umożliwia zainteresowanym planowanie podróży, a następnie dzielenie się swoimi wrażeniami, opiniami oraz recenzjami. W bazie można poznać opinie na temat ponad 4 milionów miejsc: hoteli, restauracji oraz atrakcji turystycznych. Strony serwisów odwiedza miesięcznie ok. 260 milionów internautów, a aż 150 milionów dzieli się swoimi opiniami w serwisie.
Operator kolejki na Kasprowy Wierch – firma Polskie Koleje Linowe SA – w tym roku po raz pierwszy otrzymała Certyfikat Jakości TriAdvisor. Certyfikat ten został przyznany na podstawie opinii turystów – klientów PKL. Brano pod uwagę liczbę opinii, treść wypowiedzi, oceny przyznawane przez oceniających oraz popularność strony w wyszukiwarce serwisu TripAdvisor.
Kolejkę linową na Kasprowy, znajdujący się na wysokości 1987 m. n.p.m. uruchomiono w 1936 roku i była to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce. Przez pierwszych 70 lat z usług przewozowych skorzystało 38 mln turystów. W 2007roku zmodernizowano kolej, wymieniono wagoniki i ponownie oddano do eksploatacji w grudniu 2007 roku. Bilety można kupować przez internet.