Teraz linie Finnair i lotnisko Helsinki zwracają się w stronę pasażerów, pragnąc poznać ich pomysły i dając szansę wszystkim na wkład w przyszły kształt podróży lotniczych.
Prowadzone w Internecie przez Quality Hunterów rozważania na temat charakteru podróży lotniczych zaowocowały licznymi sugestiami w kwestii poprawy jakości i obsługi oraz tysiącami komentarzy od pasażerów.
„Wegetariańskie loty, karaoke podczas lotu, wirtualne rozgrywki szachowe i speed dating na lotnisku – to tylko kilka spośród zgłoszonych nam pomysłów i wszystkie z nich są obecnie rozważane” – mówi Johanna Metsälä, Kierownik ds. Customer Experience lotniska Helsinki.
Linie Finnair i lotnisko Helsinki mają zamiar zrealizować najbardziej wyjątkowe i możliwe do zrealizowania pomysły i zachęcają do kreatywności, a na autorów najbardziej innowacyjnych pomysłów na udoskonalenie ich usług czekają nagrody. Obydwie firmy podkreślają, że w projekcie udział mogą wziąć wszyscy ich klienci, którzy pragną podzielić się swoimi pomysłami na konkretne zmiany w charakterze podróży lotniczych.
„Chcemy wprowadzić zmiany, które sprawią, że podróż samolotem będzie tak wygodna i przyjemna jak to tylko możliwe. Zapraszamy wszystkich do nadsyłania swoich innowacyjnych pomysłów i zachęcamy do nieszablonowego myślenia oraz ożywionej dyskusji” – mówi Antti Nieminen, dyrektor ds. innowacji Finnair.
Pomysły można zgłaszać do 29 listopada na stronie www.qualityhunters2.com, gdzie użytkownicy mogą je również komentować i oceniać. Lotnisko Helsinki i linie Finnair dokonają następnie wstępnej selekcji zgłoszeń, a zwycięski pomysł wybiorą użytkownicy w głosowaniu, które potrwa do 11 grudnia.
Ponadto 23 listopada, na początku ostatniego tygodnia podróży Quality Hunterów, do wybranej wcześniej siódemki dołączył ósmy członek zespołu – Arjan Tupan, 38-letni przedsiębiorca z Holandii mieszkający na Łotwie. Arjan został wybrany przez pozostałych Quality Hunterów na podstawie jego komentarzy na blogach Quality Hunterów oraz wypowiedzi w innych mediach społecznościowych.