W okresie ostatnich sześciu miesięcy władze PLL LOT intensywnie rozważały kwestię modyfikacji zamówienia złożonego Boeingowi przewidującą zamianę dwóch spośród ośmiu zamówionych Boeingów 787-8 na B787-9. Większy z Dreamlinerów B787-9 ma o sześć metrów dłuższy kadłub, pomieści 40 pasażerów więcej, a jego zasięg jest większy o około 550 metrów, co pozwoliło uzyskać wynik 15.700 kilometrów. Decyzja ta została już oficjalnie potwierdzona przez wiceprezesa LOT-u ds. operacyjnych Tomasza Balcerzaka – poinformował portal pasażer.com.
Główna zmiana w konstrukcji większego Boeinga opiera się na zastosowaniu w większym stopniu materiałów kompozytowych, które pozwolą na uzyskanie większego zasięgu przy jednoczesnym utrzymaniu wagi mniejszego brata. W chwili obecnej amerykański producent posiada już około 407 zamówień na większe Dreamlinery. Pierwsze Boeingi 787-9 mają zostać dostarczone zamawiającym w trzecim kwartale przyszłego roku.
Aktualnie polski przewoźnik posiada w swoich zasobach pięć spośród ośmiu zamówionych Dreamlinerów 787-8. Dostawa kolejnego szóstego samolotu przewidywana jest na wiosnę przyszłego roku. Polskie Boeingi pomieszczą na swoim pokładzie 252 pasażerów – 18 w klasie biznesowej, 21 w ekonomicznej premium oraz 213 w ekonomicznej.