Pierwszy lot dreamlinera należącego do azjatyckiej spółki odbył się w środę 2 października. Samolot przeleciał dystans 12.112 km z Waszyngtonu do stolicy Brunei – Bandar Seri Begawan. Mocno dająca się we znaki awaryjność w dotychczasowej eksploatacji Boeingów 787 nie zniechęciła władz Royal Brunei Airways do zakupu takiej maszyny. Zasługującym na uwagę i uznanie jest natomiast technologia wykonania samolotów. Specjalna konstrukcja składająca się z materiałów kompozytowych pozwala na 20proc. redukcję zużycia paliwa i wydzielanego dwutlenku węgla względem innych maszyn w tej klasie.
Realizację regularnych połączeń z wykorzystaniem nowego dreamlinera przedsiębiorstwo planuje rozpocząć już 18 października. Wtedy to mają zostać uruchomione rejsy z Brunei do Singapuru. Na loty transkontynentalne będziemy musieli jednak jeszcze chwile zaczekać. Wprowadzenie do oferty linii połączenia z Bandar Seri Begawan do Londynu przez Dubaj władze spółki przewidują na grudzień tego roku. Ponadto w 2014r. oferta lotów międzykontynentalnych ma się poszerzyć o kolejne lokalizacje w innych niż Europa i Azja częściach świata.
Wyposażony w 254 miejsca siedzące Boeing 787 podzielony jest na dwie klasy ekonomiczną i biznesową. Pierwsza z nich pomieści 236 podróżnych, klasa biznesowa 18. Warto również wspomnieć, że w celu maksymalizacji komfortu podróży dreamlinery wyposażone zostały w elektrycznie sterowane zasłony okienne oraz powiększone schowki bagażowe.