Obok hoteli sieciowych, działających w Polsce pod światowymi markami, działa w Polsce coraz więcej hoteli niezależnych. Aby ułatwić gościom hotelowym wybór najlepszej oferty, za którą będzie stała wysoka jakość usług i oczekiwany komfort pobytu, portal rezerwacji hotelowych HRS.pl w 2011 roku stworzył plebiscyt „Hotel Roku”.
– Koncepcja plebiscytu „Hotel Roku” powstała w oparciu o trend, który szczególnie zaznaczył się w ostatnich latach, a związany jest z rolą hoteli niezależnych w polskim hotelarstwie. Obecnie zdecydowaną większość rezerwacji polscy klienci dokonują właśnie w takich hotelach. Zdecydowaliśmy, że plebiscyt „Hotel Roku”, w odróżnieniu od podobnych projektów, które powstawały już na polskim rynku, będzie głosem gości hotelowych, którzy będą przyznawali osobne nagrody dla hoteli sieciowych, jak i niezależnych – mówi Łukasz Dąbrowski, Dyrektor Generalny HRS Polska.
Aby znaleźć się w gronie nominowanych hoteli i wziąć udział w plebiscycie „Hotel Roku 2013”, hotele musiały być obecne na platformie rezerwacyjnej HRS.pl. O tym który hotel zakwalifikował się do plebiscytu, decydowały głosy i oceny gości, przyznawane na HRS.pl po każdorazowej wizycie w hotelu. Te obiekty, które miały najwyższe noty, otrzymały nominacje i możliwość udziału w plebiscycie.
Od 25 października 2012 roku do 7 marca 2013 roku na stronie www.hotelroku.com trwało otwarte głosowanie. Można było oddać swój głos na hotele w 10. kategoriach: premiera, hotele biznesowe, najlepszy serwis hotelowy, hotele ekonomiczne, hotele luksusowe, hotele design, hotele SPA, hotele wypoczynkowe oraz pałace i zamki.
Główna kategoria i nagroda „HOTEL ROKU 2013” została przyznana hotelowi, który zdobył najwięcej głosów spośród wszystkich kategorii. Z kolei przedstawiciele branży hotelowej i laureaci z 2012 roku mieli możliwość oddania swojego głosu przy wyborze „Hotelarza Roku 2013” i „Sieci Hotelowej Roku 2013”.
– Hotelarstwo przez długi czas traktowane było jak branża niszowa, która dotyczy tylko wąskiej grupy klientów. To się zmienia z roku na rok. Hotele to produkt nie tylko dla wybranych, to dziś już produkt dla każdego – podkreśla Artur Lisowski, Dyrektor Marketingu HRS Polska.
W tym roku najlepszym „Hotelem Roku 2013” okazał się Hanza Pałac Rulewo, który zdobył również nagrodę w kategorii „Pałace i Zamki”. W plebiscycie HOTEL ROKU 2013 przyznano również trzy nagrody specjalne dla hoteli oznaczonych znakiem jakości HRS, tzw. HRS QUALITY SEAL.
Oto pełna lista zwycięzców:
HOTELE BIZNESOWE
Hotele niezależne: Hotel Wielopole, Kraków
Hotele sieciowe: Best Western Gorzów Wielkopolski
HOTELE DESIGN
Hotele niezależne: Hotel Monopol Katowice
Hotele sieciowe: Hotel Andel’s Łódź
HOTELE EKONOMICZNE
Hotele niezależne: Boutique Hotel’s II, Łódź
Hotele sieciowe: Ibis Łódź Centrum
HOTELE LUKSUSOWE
Hotele niezależne: Platinum Palace, Wrocław
Hotele sieciowe: Intercontinental Warszawa
PAŁACE I ZAMKI
Hanza Pałac Rulewo, Warlubie
PREMIERA
Pałac Domaniowski, Wieniawa
NAJLEPSZY SERWIS
Hotele niezależne: Hotel Wielopole, Kraków
Hotele sieciowe: Mercure Warszawa Grand
HOTELE SPA
Hotele niezależne: Hotel Galaxy Kraków
Hotele sieciowe: Interferie Medical SPA, Świnoujście
HOTELE WYPOCZYNKOWE
Hotele niezależne: Hotel Caspar, Jelenia Góra
Hotele sieciowe: Novotel Gdańsk Marina
NAGRODY SPECJALNE – HRS QUALITY SEAL
Bracka 6 Apartments, Kraków
The Granary La Suite Hotel, Wrocław
Villa Nova Dom Gościnny, Jelenia Góra
SIEĆ HOTELOWA ROKU
Ibis HOTELS
HOTELARZ ROKU
Gheorghe Marian Cristescu, Country Sales Director for Poland, Best Western Hotels Finland, Baltic States and Poland
HOTEL ROKU 2013
Hanza Pałac Rulewo, Warlubie