Nowa jakość LOT-u

Autor tekstu: , Data publikacji:

Od 1 sierpnia 2013 roku PLL LOT wprowadzają nową jakość usług na pokładach swoich samolotów. Pasażerowie podróżujący w klasie ekonomicznej będą mogli napić się kawy Starbucks. Wzbogaci się także cała oferta cateringowa.

W LOT-cie pojawią się nowe napoje, sałatki, kanapki, pizza i wrapy. Na pokład została wpuszczona amerykańska firma Starbucks, słynąca ze swojej kawy. Pasażerowie podróżujący nawet na krótkich dystansach, będą mieli okazję skosztować bardzo drobno zmielonej arabiki o nazwie – Starbucks via ready brew. Naturalnie sama kawa to nie wszystko. Starbucks oferuje więc coś na słodko – owsiankę z jabłkiem i cynamonem, oraz płatki crunchy z pomarańczą i czekoladą.

LOT chcąc poprawić swój wizerunek wprowadzi także szereg dodatkowych usług, takich jak: taxi&fly, limo service, meet and greet, oraz pre-order i duty free , z których skorzystamy w ramach air kiosku – informuje portal turystyka.rp.pl. Niebawem ma się pojawić mobilna wersja strony lot.com, oraz aplikacje na Androida i iOS, co znacznie ułatwi życie pasażerom. Dodatkowo, od 10 sierpnia długodystansowe loty polskiego przewoźnika będą wykonywane wyłącznie nowoczesnymi dreamlinerami.

Nasz narodowy przewoźnik zlecił pracowni TNS Polska specjalne badania, mające na celu znalezienie usług spółki, które można by zmienić na lepsze. Pomimo tego, że aż 78 proc. pasażerów w klasie ekonomicznej i 89 proc. w klasie biznes nie widzi potrzeby zmian, to znaleźli się wybredni, którym zależy na poprawie jakości usług. PLL LOT pracują więc nad zmianami, które poprawią komfort podróży, co pozytywnie odbije się na wizerunku.

– Chciałbym, aby LOT był postrzegany jako linia przyjazna, nowoczesna i otwarta, dlatego zaoferujemy wiele usług dodatkowych – powiedział prezes LOT-u  Sebastian Mikosz.

Gdy zostanie już wprowadzony mobilny system rezerwacyjny, zarówno rezerwacji biletów, jaki i odprawy, będzie można dokonać z dowolnego miejsca i o każdym czasie. Aplikacja ma być łatwa w obsłudze, szybka i co najważniejsze intuicyjna.

Nowe menu LOT Gourment, ruszające 1 sierpnia, da pasażerom wybór w postaci pizzy wegetariańskiej i warpa z kurczakiem – na rejsach powyżej 120 minut, sałatki z makaronem i kurczakiem oraz sałatki grackiej – na rejsach do 120 minut, kanapki z wędliną lub serem i rozmaitych przekąsek słodkich i słonych – na rejsach do 90 minut. W czasie trwania każdego rejsu, dostępne będą także napoje alkoholowe, oraz bogata oferta napojów bezalkoholowych.

– Ceny za posiłki są znacznie niższe niż na lotniskach czy w innych liniach prowadzących sprzedaż pokładową – zapewnia w swoim komunikacie LOT. Kanapki mają kosztować 10 zł, wrapy i sałatki 12 zł, piwo 5 zł, wino 10 zł, a kawa Starbucks 8 zł. Jeśli chodzi o bezpłatne napoje i przekąski, to nasz narodowy przewoźnik serwuje wodę mineralną i coś słodkiego na rejsach krajowych i europejskich w klasie ekonomicznej.

Pasażerowie udający się w podróż najbardziej prestiżowymi rejsami długodystansowymi LOT-u, zarówno w klasie ekonomicznej, jak i biznesowej mają zapewniony posiłek i napoje bezalkoholowe w cenie biletu.

Ciekawym udogodnieniem będzie Taxi&fly i limo service. Pierwsza usługa umożliwi zakup biletu lotniczego z dowozem na lotnisko i powrotem do domu. Druga natomiast jest skierowana dla osób ceniących sobie luksus – oferuje transport do samolotu limuzyną.

LOT ma jeszcze inną propozycję, to oferta meet&greet – czyli towarzyska asysta na lotnisku Chopina. Usługa ta jest skierowana dla pasażerów, chcących uniknąć stresu na lotnisku, nie znających języka, lub po prostu ceniących sobie towarzystwo. Specjalnie wyznaczony pracownik powita pasażera przy wejściu, załatwi niezbędne formalności i ułatwi wszelkie procedury.

We wrześniu z kolei polski przewoźnik uruchomi usługę plusgrade, która umożliwi licytację upgrade-u z klasy ekonomicznej do Premium lub Biznes, podczas rezerwacji biletu. Pasażerowie tych dwóch ostatnich klas otrzymają magazyn pokładowy „Inspire”, którego naczelną jest Martyna Wojciechowska. Nie wolno także zapominać magazynie Business Traveller, dostępnym w wersji papierowej w klasie Biznes i elektronicznej na pokładach dreamlinerów.

Ostatnia zmiana wydaje się być rewolucyjna. Od 10 sierpnia wszystkie połączenia długodystansowe do  Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu będą wykonywane wyłącznie Boeingami 787 Dreamliner, których LOT posiada obecnie 5 i choć może się to wydawać nieprawdopodobne, na razie wszystkie są sprawne.