Meet & Seet funkcjonuje używając specjalnie dedykowanej aplikacji Gigya’s Social Login przeznaczonej dla serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Google + czy LinkedIn. Oprogramowanie w swoim działaniu wykorzystuje dane dotyczące zainteresowań podróżnych umieszczone w profilach serwisów społecznościowych.
Za zgodą użytkownika dane dotyczące hobby są przekazywane do Gigya’ s Social Login, który wysyła je do Meet & Seet. W odpowiedzi pasażer otrzymuje propozycję miejsca na pokładzie samolotu w sąsiedztwie osoby o podobnych lub identycznych zainteresowaniach – informuje portal rp.pl. Dodatkowo w interfejsie aplikacji wyświetlane są (w zależności od indywidualnych ustawień prywatności użytkownika) dane takie jak imię i nazwisko, języki, którymi posługuje się dana osoba, aktualne miejsce zatrudnienia, powód podróży oraz zdjęcie profilowe.
W kolejnym rzucie użytkownikowi ukazuje się pokład samolotu z logiem sieci społecznościowych używanych przez innych podróżnych korzystających z aplikacji. Po kliknięciu w logo wyświetlane w miejscach foteli pasażerowie mają możliwość zapoznania się z profilem osoby zajmującej wybrane miejsce. Zdaniem władz przedsiębiorstwa taka usługa pomoże zbudować klientom wzajemne poczucie wspólnoty w trakcie lotu, a także przysporzy znacznie lepszych wrażeń z przebiegu podróży.