Próba objęła 300 respondentów, z czego 60% stanowiły osoby podróżujące, a 40% osoby organizujące podróże. Badanie jest reprezentatywne i ma charakter jakościowy.
– Grupa Hotelowa Orbis to lider w dziedzinie hotelarstwa na polskim rynku. Jako firma wyznaczająca standardy musimy lepiej rozumieć rynek i naszych klientów – powiedział David Henry, Dyrektor Sprzedaży, Marketingu i Dystrybucji na Polskę i kraje bałtyckie w Grupie Hotelowej Orbis.
W raporcie skupiono się na podróżach służbowych typu CORPO. Odpowiednio w badaniu 35% stanowiły firmy duże, 35% średnie, 25% małe i 5% mikro (zgodnie z terminologią SME stosowaną w ramach EU). Każda z badanych firm musiała spełniać podstawowe kryterium: minimalna liczba noclegów w skali roku powinna wynosić 100 lub więcej.
Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie CORPO (54%).
Jeśli chodzi o potrzeby związane z usługami oferowanymi przez hotel, do najczęściej wymienianych należy: lokalizacja i interesujące otoczenie (61%), smaczne jedzenie, „domowe śniadania” (ponad 50%), dostęp do bezprzewodowego internetu wi-fi (49%). Jeśli chodzi o najczęściej wybierane dodatkowe usługi, badani wskazywali na: usługę gastronomiczną (52%), parking samochodowy (39%) i wynajęcie sal konferencyjnych (29%).