Africa Showcase w Warszawie

Autor tekstu: , Data publikacji:

Globalny roadshow – Africa Showcase – odbył się w zeszłym tygodniu w Europie Środkowo-Wschodniej w Polsce, na Węgrzech i w Czechach. Kraje te odwiedziło ponad 20 partnerów reprezentujących 12 afrykańskich destynacji. 

Odbywające się na całym świecie od 2009 roku w Ameryce Północnej, Azji, Australii, Afryce i Europie, spotkania w ramach Africa Showcase łączą lokalną branżę turystyczną z afrykańskimi partnerami. Wydarzenia gromadzą różnych afrykańskich operatorów, firmy safari, hotele i atrakcje, wszystkie starannie wyselekcjonowane, aby sprostać potrzebom rynku źródłowego. Uczestnicy warsztatów są wstępnie zakwalifikowani jako specjaliści ds. Afryki lub najlepsi agenci i operatorzy, którzy mogą oferować produkty turystyczne z Afryki swoim klientom.

– Nasz roadshow Africa Showcase po Europie Środkowo-Wschodniej w lutym był udaną podróżą, podczas której zaprezentowaliśmy różnorodność 12 afrykańskich destynacji – skomentowała Jacqui Reynolds, współwłaścicielka On Show Solutions. – Nasi wystawcy byli zachwyceni entuzjastyczną reakcją agentów oraz operatorów i już zgłaszają założone rezerwacje z Polski.

Wydarzenie w Warszawie odbyło się 28 lutego w hotelu Bellotto, podczas którego wystawcy spotkali się z blisko 60 czołowymi touroperatorami turystyki wypoczynkowej i MICE. Warsztat spotkał się z dużym entuzjazmem gości dzięki profesjonalizmie wystawców,  klimatowi i afrykańskiej gościnności.

– Africa Showcase po raz pierwszy zawitało do Polski w marcu 2023 roku i jesteśmy zachwyceni ubiegłotygodniową drugą edycją, w której 22 afrykańskie firmy przyjechały do miasta, aby spotkać się z polską branżą turystyczną. Odwiedzający nasze wydarzenie mogli cieszyć się indywidualnymi spotkaniami z hotelami, DMC i zarządami turystyki z Zimbabwe, Zambii, Botswany, Madagaskaru, Namibii, Kenii, Malawi, Mozambiku, Ugandy i Tanzanii. Niewiele afrykańskich izb turystycznych zainwestowało w promocję w Polsce, więc tym bardziej cieszymy się, że to wydarzenie stanowi forum do nauki o destynacjach i rozwoju biznesu — powiedział Paddington Tucker, dyrektor generalny firmy Travel Advance, specjalizującej się w marketingu destynacji, którzy współpracują z Africa Showcase.

Podróże do Afryki z rynku Europy Środkowo-Wschodniej wykazują w ostatnich latach znaczący wzrost i lepsze wyniki niż z wielu innych tradycyjnych rynków generujących ruch turystyczny do Afryki. Afryka Subsaharyjska zauważyła także potencjał Polski w czasie pandemii, kiedy wiele afrykańskich destynacji odnotowało gwałtowny wzrost przyjazdów Polaków. Już teraz bezpośrednie loty funkcjonują między Polską a Kenią, Tanzanią/Zanzibarem i Madagaskarem. Wkrótce Etiopian Airlines uruchomi połączenia z lotniska w Warszawie.