Do Warszawy, w ramach tour po Europie Środkowo-Wschodniej – zjechali przedstawiciele DTCM (Dubai Tourism and Commerce Marketing), rządowej organizacji, odpowiedzialnej za promowanie Dubaju na świecie. Wśród nich m.in. Nader Albastaki, senior manager do spraw strategicznych sojuszy oraz Jessie Ling, dyrektorka ds. nowych rynków.
O tym, jak ważne są dla władz emiratu cztery rynki w naszej części Europy – Polska, Czechy, Węgry i Rumunia – niech świadczy to, że od sierpnia zeszłego roku DTCM wybrał na swoich przedstawicieli czeska firmę Travel Advance, specjalizującą się w tzw. destination marketing w naszej części Europy.
Po roku liczby są przekonujące – czeski rynek wzrósł o ponad 26 procent jeśli chodzi o wizyty w Dubaju. Rumuński, węgierski i polski – o solidne 10 procent. W Polsce wpływ na to miało bez wątpienia otwarcie nowego połączenia między Katowicami a Dubajem niskokosztowymi liniami Wizz Air.
Podczas dwóch warszawskich konferencji, dla dziennikarzy i tuoperatorów, które miały miejsce w hotelu Bristol – przedstawiciele Dubaj Tourism mówili o planach na 2017 rok.
– W 2016 roku liczba Polaków odwiedzających Dubaj wzrosła do 55 tysięcy. To 10-procentowy wzrost, w porównaniu do roku 2015 – mówił Nader Albastaki. – W tym roku chcielibyśmy zwiększyć liczbę gości o jedną piątą. Chcemy, by patrzono na nas jako na najatrakcyjniejszą destynację na wyjazdy rodzinne – dodawał.
Do dwóch gigantycznych inwestycji, oddanych w zeszłym roku – największego na świecie otwartego kompleksu parków rozrywki – Dubai Parks & Resorts – oraz największego zadaszonego parku rozrywki – IMG Worlds – dołączą w najbliższych kilkunastu miesiącach nowe, m.in. Duabi Crocodile oraz Dubai Safari. Dubai zbuduje także kolejny, najwyższy budynek świata, który zdetronizuje najwyższą do tej pory Burj Khalifę – Dubai Tower. Powstanie też najdłuższy naśnieżany, czynny 365 dni w roku, sztuczny stok narciarski, który będzie miał ponad 1,3 kilometra długości.
Według strategii 2020 władze Emiratu chcą ugościć w 2020 roku – gdy odbędą się tutaj światowe targi Expo 2020 – 20 milionów tyrystów. Już w zeszłym roku emirat odwiedziło 14,9 miiliona gości.