Mercure Katowice Centrum, który otworzył swoje drzwi jesienią ubiegłego roku przywiązuje szczególną wagę do zrównoważonego rozwoju, działania na rzecz środowiska i społeczeństwa. Hotel funkcjonuję pod marką grupy Accor, która nieustannie organizuje i angażuje się w inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. W ramach tej filozofii, pracownicy Mercure Katowice Centrum zaangażowali się w akcję porządkowania przestrzeni w rejonie ulic Tysiąclecia i Mieszka. W inicjatywie wzięło udział 11 pracowników hotelu, którzy w ramach akcji zgromadzili kilkanaście worków odpadów.
Grupa Accor nieustannie organizuje i angażuje się w inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. W ramach tej filozofii, pracownicy Mercure Katowice Centrum zaangażowali się w akcję porządkowania przestrzeni w rejonie ulic Tysiąclecia i Mieszka. W inicjatywie wzięło udział 11 pracowników hotelu, którzy w ramach akcji zgromadzili kilkanaście worków odpadów.
Ochrona środowiska jest dla nas bardzo ważna. Dlatego skontaktowaliśmy się z Zakładem Zieleni Miejskiej z prośbą o wskazanie odpowiedniego miejsca do uporządkowania. Wybór padł na część osiedla Tysiąclecia, gdzie docelowo ma powstać tężnia solankowa. Cieszymy się, że możemy przyczynić się również do przekształcenia tego terenu w miejsce przyjazne mieszkańcom – mówi dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum Andrzej Kleeberg.
Hotel Mercure Katowice Centrum podkreśla swoje zaangażowanie w ekologię, co widać już na pierwszy rzut oka. Część fasady poświęcono na stworzenie dwóch zielonych, czyli pokrytych roślinami, ścian. Jedna z nich – o wysokości 18 metrów i szerokości ponad 10 metrów – stanowi największą tego typu ozdobę w całym mieście. Technologie i ekologiczne rozwiązania są dostępne w całym hotelu, którego fasadę pokrywa największa w Katowicach ściana z naturalnymi roślinami.
Nasz hotel posiada szereg rozwiązań minimalizujących wpływ na środowisko, jak na przykład zielona fasada, system podlewania zielonej ściany wodą deszczową, częściowe wykorzystanie materiałów z recyklingu, zaawansowany system monitorujący zużycie mediów. Ponadto wprowadziliśmy większe opakowania na kosmetyki, wyeliminowaliśmy drukowane materiały na rzecz rozwiązań cyfrowych, a jako marka Mercure nawiązujemy kontakty z lokalnymi dostawcami produktów do gastronomii – dodaje dyrektor hotelu. – Wyrazem zaangażowania hotelu w ekologię jest także mural w lobby, przygotowany przez miejscową aktywistkę i artystkę street-artową Monę Tusz. Nawiązuje on do pracy tej samej autorki, która powstał na ścianie Urzędu Miasta z okazji Szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach w 2018 roku.
To pierwsza tego typu współpraca hotelu Mercure z miejskimi służbami, ale jak podkreśla jej dyrektor – na pewno nie ostatnia: cieszymy się, że Zakład Zieleni Miejskiej z entuzjazmem przyjął naszą propozycję i jesteśmy otwarci na wspólną realizację kolejnych projektów w przyszłości.